
Soferii din ziua de astazi vor o masina cu cat mai multe gadget-uri pe ea. Cu cat tabloul este mai complet, cu atat e mai bine. Am vazut cum touchscreen-ul ia loc defunctului casetofon, cum porturile USB devin mai importante ca banala bricheta de masina.
Dincolo de aceste schimbari care vorbesc despre evolutia societatii contemporane, un fenomen din ce in ce mai raspandit este consemnat in politica prin care producatorii isi construiesc versiunile de echipare. Si anume, tot mai multe functii oferite optional pana acum, intra in echiparea standard a masinilor.
Siguranta
Daca Bluetooth si senzorii de parcare erau specifice doar echiparilor de top, acum au ajuns sa fie standard la cei mai multi producatori. In dorinta de a puncta cat mai mult la testul de siguranta Euro NCAP, un criteriu care de multe ori face diferenta in optiunea unui client, constructorii au introdus tot mai multe functii de siguranta pasiva in pachetul de dotari standard. Astfel vedem airbag-uri mai multe, ESP, ABS, EBD, Hill Assist, Lane Assist sau Cruise Control pe orice versiune de masina, daca nu luam in calcul zona low-cost.
Eco
Functiile ecologice au, de asemenea, un rol important si incep sa-si faca simtita prezenta din ce in ce mai mult. Sistemul Start&Stop sau sistemul care sugereaza schimbul treptei de viteza au devenit banalitati in dotarile standard ale modelelor auto de ultima generatie, lucru care nu se intampla nu mai departe de acum cativa ani. Mai important este ca legislatia eruopeana reglementeaza aspru normele de poluare iar tehnologia din spatele masinii ascunde mai multe solutii care reduc emisiile de CO2.
Confort
Putine masini noi de pe piata sunt private de aportul sistemului de aer conditionat, fie el manual sau automat. Nu se mai pune problema ca Radio CD/MP3 player-ul sa nu fie standard si se pregateste cu pasi repezi wifi-ul sau navigatia. Sistemele multimedia sofisticate par sa fie ultima granita sigura intre ceea ce inseamna o masina cu echipare standard si doatarile suplimentare.