ansat în 2010 şi produs într-un număr de peste 450.000 de unităţi la fabrica din Mulhouse, Franţa, cea de-a doua generaţie Citroen C4 este reînnoită în 2015 cu o nouă semnătură luminoasă, tehnologii utile şi motorizări de ultimă generaţie.
Veritabilă referinţă în segmentul său în materie de confort, gama îşi consolidează poziţia de berlină compactă, binecunoscută pentru menevrabilitatea excepţională şi confortul la volan cu adevărat remarcabil. Design-ul elegant şi manevrabilitatea remarcabilă denotă capacitatea Citroen de a pune creativitatea şi tehnologia în slujba confortului.
Noua Gamă Citroen C4 include:
– o nouă semnătură luminoasă ce conferă un plus de expresivitate părţii frontale, graţie noilor faruri de zi cu LED, dar şi părţii din spate, mai dinamice, graţie stopurilor cu efect 3D. La acestea se adaugă noua gamă de tapiţerii şi o consolă centrală mai simplă, pe care este centrată tableta tactilă de 7”;
– confortul este cu adevărat excepţional graţie unui comportament rutier ce filtrează zgomotele la rulare, fără a face vreun compromis în materie de manevrabilitate. La bord, confortul este îmbunătăţit cu ajutorul unui sistem acustic de referinţă, scaunelor faţă confortabile cu funcţie de masaj şi pavilionului panoramic vitrat prevăzut cu stor de protecţie electric. Citroen C4 oferă un spaţiu interior generos datorită ampatamentului de 2,61m, banchetei spate rabatabile fracţionat şi portbagajului generos de 408 litri, o adevărată referinţă în acest segment;
– tehnologii utile, precum Sistemul de Acces şi Demaraj «Mâini Libere» (ADML) şi noua tabletă tactilă de 7”, ce regrupează toate funcţiile media şi de navigaţie. O serie de tehnologii extrem de utile sunt, de asemenea, disponibile: Sistemul de Asistenţă la Demarajul in Rampă (Hill Start Assist), Controlul Inteligent al Tracţiunii sau Sistemul de Monitorizare al Unghiului Mort. Experimentaţi o viaţă la bord în permanenţă conectată cu Citroen Connect Box (inclusiv sistemul de apelare de urgenţă şi de asistenţă localizată, un carnet de întreţinere virtual şi un serviciu dedicat Eco Driving, ce pot fi accesate prin intermediul Internetului*);
– motorizări de ultimă generaţie, care sporesc performanţele şi reduc consumul. Motorizările în 3 cilindri PureTech şi cele BlueHDi sunt conforme normelor de poluare Euro 6. Asociate tehnologiei Stop&Start şi anvelopelor cu rezistenţă ultra-scăzută la rulare, acestea oferă o economie de carburant remarcabilă: 3,3 l/100km şi 86 g CO2 pentru motorizările BlueHdi 100 S&S BVM, respectiv 4,8l/100km şi 110 g CO2 la versiunea PureTech 130 S&S EAT6. Noua transmisie automată EAT6 contribuie, de asemenea, la asigurarea unei performanţe remarcabile.
DESIGN
Un design exterior echilibrat oferit de o nouă semnătură luminoasă
Încă de la prima vedere, Citroen C4 exprimă robusteţe şi calitate. Proporţiile sale sunt echilibrate, iar caroseria plasată cât mai aproape de roţi. Partea frontală este imediat recunoscută datorită logo-ului cromat care apropie farurile şi a capotei cu nervuri ce se curbează pe laterale.
Noile faruri conferă gamei C4 o alură aparte. Expresivitatea blocurilor optice conice, alungite spre aripi, este întărită de utilizarea LED-urilor, creând o semnătură luminoasă unică. Design-ul delicat al farurilor, cu cele două module cromate 3D pe fondul negru lucios, întăreşte percepţia calităţii dată elementelor high-tech.
Noile stopuri cu efect 3D reflectă tehnologia şi evidenţiază haionul amplu, aerodinamic, amplificând în acelaşi timp caracterul premium al acestei berline compacte. Liniile precise şi dinamice sporesc această percepţie, la fel şi inserţiile cromate (bare de protecţie faţă şi spate, geamuri), dar şi noile jante de aliaj Miami pe 17”.
O gamă variată de 9 culori exterioare vă stă la dispozitie, dintre care două nuanţe noi (Gri Stone şi Gri Platinium), precum şi jantele cu dimensiuni generoase, de până la 18”.
Un habitaclu atractiv
La interior, Noul Citroen C4 se distinge printr-o nouă planşă de bord modernă şi rafinată, ce integrează noua tabletă tactilă de 7”.
Scaunele oferă un suport ferm, pentru o călătorie confortabilă. O nouă tapiţerie sobră şi elegantă este disponibilă în varianta Rayados Mistral.
Interiorul Noului Citroen C4 inspiră bogăţie, graţie materialelor rafinate utilizate: inserţii de piele foarte fină pe planşa de bord, material textil la nivelul pavilionului şi detalii cromate ce înfrumuseţează comenzile volanului, duzele de aerisire şi schimbătorul de viteză.
CONFORTUL
Noua Gamă Citroen C4 este concepută să ofere atât conducătorului auto, cât şi pasagerilor săi un confort aparte pentru o experienţă la bord unică.
Citroen C4 beneficiază de o manevrabilitate deosebită şi de o direcţie extrem de precisă, specifică mărcii, ce oferă o viaţă la bord lipsită de griji. Aceste calităţi garantează o siguranţă de excepţie, întotdeauna prioritatea numărul unu, senzaţii inedite la volan şi confort de primă clasă.
Tehnologii dovedite, precum suspensia faţă de tip McPherson, traversa deformabilă şi direcţia electro-hidraulică – toate acestea reflectă know-how-ul Citroen.
Citroen C4 garantează un control precis al direcţiei şi răspunde extrem de bine la manevrele evazive sau de urgenţă, oferind conducătorului auto o senzaţie sporită de siguranţă şi o manevrabilitate facilă.
Comportamentul său rutier echilibrat este întărit de sistemele de asistenţă la condus, precum Repartitorul Electronic de Frânare (REF), Asistenţă la Frânarea de Urgenţă (AFU) şi Controlul Inteligent al Tracţiunii (CIT) asociate sistemului ESP.
Confort deosebit la nivelul habitaclului
Citroen C4 propune o experienţă la bord plăcută şi incitantă ce se caracterizează prin:
– scaune deosebit de confortabile, în special scaunul şofer cu funcţia de masaj şi reglaj lombar electric;
– suprafeţe ample vitrate, pentru un plus de vizibilitate şi luminozitate (parbriz cu unghi de vizibilitate de 27° în partea superioară);
– un pavilion panoramic vitrat amplu, de 1,3 m², cu stor acţionat electric pentru a oferi confort vizual tuturor pasagerilor;
– o acustică excepţională. Citroen C4 devine o adevărată referinţă în acest sens, prin absorbţia zgomotelor de la sursă: elemente de izolare fonică integrate la nivelul parbrizului şi a compartimentului motor, precum şi elemente de antifonare la nivelul caroseriei şi uşilor.
– un sistem audio performant bazat pe tehnologia de spaţalizare a sunetului şi sistemul HiFi DENON cu amplificator digital, tweetere spate şi subwoofer;
– echipamente concepute pentru confortul optim al conducătorului auto şi pasagerilor: o poziţie la volan ideală, ce oferă acces facil la toate comenzile vehiculului, o priză de 230 V şi o lanternă situată în portbagaj.
Spaţiu şi polivalenţă
Spaţiu, polivalenţă şi confort: Citroen C4 dispune de toate aceste trei atuuri.
În primul rând, oferă un spaţiu generos graţie ampatamentului de 2,61 m şi banchetei spate ce beneficiază de un spaţiu amplu la nivelul coatelor de 1,45 m.
Raportul dimensiuni compacte/spaţiu reprezintă un criteriu cheie în segmentul hatchback compact. Dimensiunile Noului Citroen C4 rămân neschimbate: lungimea de 4,33 m, lăţimea de 1,79 m, înălţimea de 1,49 m şi volumul portbagajului de 408 litri, cel mai mare din categoria sa, ce continuă să rămână o referinţă în segmentul său. Întregul spaţiu este utilizabil în proporţie de 100% graţie formei sale cubice, a pragului de încărcare coborât şi a numeroaselor spaţii de depozitare interioare.
Citroen C4 oferă spaţii de depozitare generoase: un torpedou voluminos, panouri uşi încăpătoare în care puteţi depozita o sticlă de 1,5 litri, sertare sub scaunele din faţă, spaţii de depozitare la nivelul planşei de bord, precum şi în cotiera centrală frontală.
In plus, este extrem de uşor de configurat graţie banchetei rabatabile fracţionat 2/3-1/3 şi trapei ski pentru transportul obiectelor lungi sau voluminoase.
TEHNOLOGII
Noua Gamă Citroen C4 integrează tehnologii inovatoare pentru o utilizare facilă şi mai mult confort atunci când sunteţi la volan. Un exemplu în acest sens îl reprezintă tableta tactilă de 7”. Pe lângă faptul că evidenţiază vizual planşa de bord, noul ecran regrupează:
– un nou sistem de navigaţie tactil, care afişează hărţile în perspectivă, limitările de viteză şi condiţiile de trafic, sugerând cea mai economică rută;
– funcţii media (inclusiv radio, funcţia de streaming audio şi conectivitate aparatură electronică);
– telefon (funcţia “Mâini Libere” prin Bluetooth, acces fişiere şi gestionare apel dublu);
– setări vehicul.
Tehnologii pentru o viaţă la bord liniştită şi lipsită de griji
Noua Gamă Citroen C4 integrează tehnologii inteligente care vă fac viaţa la bord mai uşoară şi lipsită de griji. Acestea includ:
– Acces şi Demaraj “Mâini–Libere” (ADML), ce permite deschiderea şi demarajul vehiculul fără utilizarea fizică a cheii, atâta timp cât aceasta se află în buzunarul şoferului;
– Controlul Inteligent al Tracţiunii (CIT), ce oferă o mai bună aderenţă pe suprafeţele alunecoase (zăpadă, gheaţă, noroi…) Această funcţie detectează condiţiile care ar putea împiedică plecarea de pe loc şi înaintarea vehiculului. În aceste situaţii, sistemul CIT înlocuieşte funcţia de anti-patinare (ASR), transferând forţa de tracţiune la nivelul roţii cu aderenţă maximă, pentru a creşte tracţiunea şi menţine traiectoria corectă a autovehiculului.
– Funcţia de Asistenţă la Demarajul in Rampă (Hill Assist) asociată frânei de staţionare electrice ce menţine autovehiculul stabil timp de 2 secunde, permiţând redemarajul facil pe o pantă cu înclinaţie mai mare de 3%.
– Proiectoare de ceaţă cu iluminare statică a intersecţiei. Aceste proiectoare asigură un fascicul luminos suplimentar, mărind astfel vizibilitatea şi siguranţa în interiorul virajelor şi intersecţiilor. Se pot declanşa în două situaţii: atunci când este acţionat semnalizatorul de direcţie sau când unghiul volanului atinge 60°. Acestea luminează cu până la 75°, pe ambele părţi ale vehiculului.
– Alertă Depăşire Involuntară Bandă de Rulare (Lane Departure Warning System) este o soluţie destinată a combate lipsa atenţiei, responsabilă de numeroase accidente rutiere, în mod special pe autostradă. Senzorii cu infraroşu, integraţi în bara frontală, permit sistemului să citească linia de demarcaţie continuă sau discontinuă şi avertizează conducatorul auto la depăşirea acesteia. Sistemul poate fi dezactivat şi funcţionează de la o viteză mai mare de 80 km/oră. Atunci când autovehiculul depăşeşte linia de demarcaţie şi nu este activată semnalizarea, conducătorul auto va fi avertizat cu ajutorul celor două mecanisme de vibraţie integrate în scaunul acestuia. Sistemul de vibraţie activat este cel de pe partea pe care are loc pierderea traiectoriei vehiculului.
– Sistemul de Monitorizare a Unghiului Mort cu ultrasunete. Funcţia avertizează conducătorul auto când un alt vehiculul se află în unghiul mort, prin intermediul unei pictograme de culoare portocalie integrată la nivelul oglinzii retrovizoare. Alcătuit din patru senzori pozitionaţi în barele de protecţie faţă şi spate, sistemul este activat la viteze între 12 şi 140 km/oră. Acesta monitorizează zona din spatele oglinzii retrovizoare şi se extinde până la 5 m în spatele barei de protecţie spate şi la 3,5 metri pe partea laterală a vehiculului.
O călătorie conectată
Noul sistem inovativ Citroen Connect Box regrupează serviciile de apeluri de urgenţă (în funcţie de ţară) şi de asistenţă localizată, două servicii oferite în mod gratuit şi disponibile 24 h/24, 7 zile/7, graţie unei cartele SIM integrate. Acestea asigură o localizare precisă şi asistenţă rapidă în situaţia unui incident sau a unui accident. Două alte servicii vă sunt propuse, în egală măsură, prin intermediul internet-ului: un carnet de întreţinere şi un serviciu Eco Driving. Acestea vă permit să fiţi alertaţi în cazul unui incident mecanic sau de siguranţă, să fiţi informaţi cu privire la întreţinerile pe care urmează a le efectua, dar şi să monitorizaţi consumul de carburant şi emisiile de CO2.
NOILE MOTORIZĂRI
Modelele din Noua Gamă Citroen C4 vin echipate cu motorizări conforme reglementării Euro 6, extrem de eficiente în materie de consum, care oferă, în acelaşi timp, performanţe maxime: două motorizări pe benzină PureTech şi două motorizări Diesel BlueHDI.
Motorizările pe benzină PureTech 110 BVM şi PureTech 130 S&S EAT6
Concepute şi fabricate în Franţa, motorizările PureTech (din noua gamă de motorizări în 3 cilindri pe benzină) beneficiază de cele mai inovatoare, eficiente şi economice tehnologii pentru a creşte performanţele şi a reduce consumul şi emisiile de CO2 cu până la 25%. După lansarea motorizării PureTech 130 S&S BVM6 în martie anul trecut, Noua Gamă Citroen C4 introduce două alte noi motorizări : PureTech 110 BVM şi PureTech 130 S&S EAT6. Având la bază motoarele aspirate în 3 cilindri din familia PureTech, versiunile supra-alimentate beneficiază de un turbo-compresor de ultimă generaţie (240.000 tr/min) şi un sistem de injecţie directă, de înaltă presiune (200 bari). O parte din componentele motorului au fost ranforsate pentru a suporta solicitările intense ale versiunilor turbo:
– capetele cilindrilor din aluminiu sunt ranforsate fiind acoperite cu cupru pentru a suporta forţe mari;
– blocul motor din aluminiu (ca şi la versiunea aspirată) este tratat termic, iar cilindrii (turnaţi, ca şi la versiunea aspirată) sunt acoperiţi cu aluminiu pentru o mai bună disipare termică;
– arborele cotit este din oţel (înlocuindu-l pe cel din fontă de la versiunile aspirate) ;
– supapele conţin sodiu pentru a facilita răcirea capetelor supapelor;
– bielele sunt din oţel foarte performant (cu limită ridicată de elasticitate, rezistenţă mecanică înaltă şi rezistenţă deosebit de bună la utilizare);
– lubrifierea motorului este asigurată de o pompă de ulei variabilă: presiunea este reglată de sistemul de control al motorului, care ajustează debitul şi presiunea la nivelul necesar.
Motorizarea PureTech 110 BVM dezvoltă o putere maximă de 81 kW (110 CP EEC) la 5.500 tr/min şi un cuplu de 205 Nm la 1.750 tr/min, conferind Noului Citroen C4 prestaţii de înalt nivel şi un confort sporit la volan. Consumul în ciclu combinat este de 4.7 l/100km şi 110 g CO2 pe km cu anvelope cu rezistenţă foarte ridicată la rulare (TBRR).
Versiunea PureTech 130 S&S EAT6 dezvoltă o putere maximă de 96 kW (130 CP EEC) la 5.500 tr/min şi un cuplu de 230 Nm la 1.750 tr/min. Cutia de viteză automată EAT6 este o cutie de viteză de tehnologie avansată cu 6 rapoarte dezvoltată de AISIN AW.
Aceasta diferă de transmisiile anterioare din mai multe puncte de vedere:
– schimbarea vitezelor se face cu 40 % mai rapid graţie tehnologiei Quick Shift, care permite o comandă sincronizată a motorului şi a cutiei, completată de un calculator de ultimă generaţie, extrem de eficient;
– funcţionează lejer datorită convertorului de cuplu compact, cu filtrare îmbunătăţită, pentru a reduce turaţia motorului şi a creşte rapoartele de transmisie, menţinând astfel performanţa la demaraj şi reducând turaţia motorului la viteze ridicate ale autovehiculului;
– consumul este scăzut graţie fricţiunii scăzute din interiorul cutiei automate (optimizarea discurilor de ambreiaj, fluxul pompei de ulei este controlat în funcţie de modul de funcţionare al motorului şi o pompă de ulei mai mică datorită distribuitorului hidraulic complet regândit.
Asociată tehnologiei Stop&Start şi datorită integrării pompei electrice interne, versiunea PureTech 130 S&S EAT6 reduce consumul Noii Game Citroen C4 la doar 4,8 l/100 km şi nivelul emisiilor de CO2 la 110g pe km cu anvelope cu rezistenţă la rulare foarte ridicată (TBRR).
Motorizările BlueHDi 100 CP BVM, BlueHDi 100 S&S BVM şi BlueHdi 120 S&S BVM6
Încă de la sfârşitul anului 2013, Citroen propune o nouă generaţie de motorizări Diesel, denumită BlueHDi. Aceasta reduce semnificativ nivelul emisiilor de oxizi de azot (NOx), diminuând în acelaşi timp emisiile de CO2 (până la 4 %), ceea ce permite Mărcii să răspundă viitoarelor reglementări Euro 6.
Noile motorizări BlueHDi 100 BVM, BlueHDi 100 S&S BVM şi BlueHDi 120 S&S BVM6 echipează Noua Gamă Citroen C4. Acestea oferă performanţe de nivel înalt şi un consum redus, completat de un nivel scăzut al emisiilor de CO2.
Având la bază versiunea 1.6l HDI Euro 5, aceste motorizări beneficiază de două îmbunătăţiri majore: o mai bună eficienţă internă a motorului şi pierderi mecanice reduse (o cameră de combustie specială, o nouă segmentare, un nou înveliş de tip ”Diamond Like Carbon” şi utilizarea uleiului cu vâscozitate redusă).
Motorizările BlueHdi 100 CP BVM, BlueHdi 100 S&S BVM şi BlueHdi 120 CP S&S BVM6 cu o capacitate cilindrică de 1.560 cm³ dezvoltă o putere maximă de 73KW (99 CP EEC) la 3.750 rpm şi 88 KW (120 CP EEC) la 3.500 rpm. Cuplul la 1.750 rpm (mai mare faţă de generaţia precedentă) este de 254 Nm la versiunea manuală BlueHDi 100 CP şi 300 Nm la versiunea manuală cu 6 trepte BlueHDi 120 CP S&S. Tehnologia Stop&Start cu demaror ranforsat, disponibilă pe cele două versiuni, oferă numeroase avantaje: silenţiozitate la oprirea motorului, reducerea consumului de carburant şi a emisiilor de gaze cu efect de seră. Motorul se opreşte la o viteza de 0 km/oră atunci când maneta este în punctul mort şi pedala de ambreiaj eliberată. Motorul redemarează atunci când apăsaţi pedala de ambreiaj. Timpul de repornire al motorului este de ordinul a 500 m/s, mult mai mic faţă de timpul necesar pentru a angaja o treaptă de viteză. Fie că motorul se opreşte sau porneşte, conducătorul auto beneficiază de o transparenţă totală a funcţionării.
Cea mai eficientă motorizare BlueHDi 100 BVM disponibilă pe Noua Gamă Citroen C4 oferă, în ciclu combinat, un consum de 3,3 l/100 km cu anvelope cu rezistenţă la rulare ultra-ridicată şi emisii de CO2 de 86 g/km.
Motorizarea BlueHDi 120 CP S&S asociată cutiei de viteze manuale cu 6 trepte oferă, în ciclu combinat, un consum de 3,6 l/100 km şi emisii CO2 de 93 g/km.
Gama de motorizări BlueHDi oferită de Citroen este deja conformă normei Euro 6 graţie sistemului inovator de evacuare ce conţine :
– un catalizator de oxidare poziţionat la ieşirea galeriei pentru evacuare, ce tratează rapid şi eficient hidrocarburile nearse (HC) şi monoxidul de carbon (CO);
– un modul SCR (Reducere Catalitică Selectivă) instalat înaintea filtrului de particule, care transformă noxele, în proportie de 90% în vapori de apă (H2O) şi azot (N2), ambele inofensive prin injectarea de aditiv AdBlue®, pe bază de apă şi uree;
– filtrul de particule aditivat brevetat de PSA PEUGEOT Citroen, lansat la începutul anului 2000, elimină particulele cu până la 99.9%.
Arhitectura galeriei de evacuare este inovatoare oferind un set unic de tehnologii: un catalizator SCR poziţionat înaintea filtrului de particule aditivat fiind singurul sistem de post-procesare capabil să reducă emisiile de noxe cu până la 90% şi nivelul de emisii de CO2 până la 4 %.
*Tehnologia necesită instalarea unui rezervor AdBlue® cu o capacitate de 17 litri în partea din spate a vehiculului, suficient pentru a parcurge 20.000 km. Rezervorul poate fi completat cu uşurintă, fiind uşor accesibil din portbagaj.