Germania s-a opus noii legi europene care doreste sa impuna o medie de emisii CO2 de 95 g/km pentru gama fiecarui producator auto. Politicienii germani doresc sa protejeze producatorii premium din tara lor, care ar fi serios afectati de o asemenea legislatie.
Prevederea europeana urma sa fie aplicata din 2020. Tonul a fost dat de cel mai puternic om al comunitatii europene – cancelarul german Angela Merkel. Liderul de la Berlin a avut o interventie apriga asupra subiectului si a cerut telefonic amanarea votului in Parlamentul European. De cealalta parte a liniei telefonice se afla nimeni altul decat presedintele Consiliului Uniunii Europene la acea data, prim-ministrul Irlandei, Enda Kenny. Sursele din interiorul Consiliului au relatat ca telefonul a fost scurt, dupa care pentru cateva minute s-a facut liniste in sala de sedinte. Votul a fost amanat iar cei prezenti si-au reluat lucrul. O munca de aproape 5 ani era trimisa la cosul de gunoi.
Analistii politici au explicat situatia. Angela Merkel se pregatea de alegeri in Germania iar BMW, Audi si Mercedes se aflau printre sponsorii traditionali ai doamnei de la Berlin. Interesul celor trei mari producatori auto era clar impotriva votarii acestei legi. Germania a adus formal si argumente pentru cererea sa: nu a fost suficient timp pentru studierea dosarului.
Dupa acest moment din iunie, cand presedintia Consiliului Uniunii Europene se muta de la Irlanda la Lituania, Germania si-a pregatit cazul. Nemtii i-au convins pe 28 de ministri de mediu din statele membre sa-i sustina punctul de vedere, aducand astfel dezamagire comisarului european pe schimbari climatice, Connie Hedegaard.
Daneza Hedegaard a replicat: „Nu e un lucru grozav ca nu am reusit sa ne intelegem asupra masinilor”, adaugand ca era bine ca legea sa fi fost votata si sa nu se piarda 4 ani degeaba. Nu mai e un secret ca Germania trage sforile in aceasta chestiune, ca Berlinul blocheaza votarea unei legi de mediu. Mai multe state membre au aratat cu degetul Germania. Una dintre aceste tari este Suedia, unde Lena Ek, ministrul mediului, a criticat dur pozitia Germaniei, spunand ca pe umerii acestei tari se va afla intreaga responsabilitate in chestiunea emisiilor de carboni la masini.