Guvernul german cere montarea pe masinile autonome a unor cutii negre similare cu cele folosite in aviatie pentru a determina, in cazul unui accident, daca vina este a soferului sau a masinii.
Mercedes si BMW lucreaza de cativa ani la dezvoltarea vehiculelor autonome, insa nu pot aduce aceste sisteme pe piata deoarece legislatia in acest domeniu nu a fost inca pusa la punct. Cel mai mare obtacol in acest sens este stabiirea responsabilitatilor in cazul unui accident.
Asa numitele “cutii negre” vor inregistra datele furnizate de senzorii si camerele video ale masinii, pe linga informatii ca directia de mers si viteza in momentul impactului.
Problema este mai complicata decat pare cand vine vorba de accesarea acestor date. Cei care se opun folosirii cutiilor negre considera ca datele ar putea fi accesate de alte companii cu scopul de a strange informatii despre sofer si folosirea lor in scopuri publicitare.
Constructorii de automobile incearca sa ne convinga ca datele inregistrate nu vor fi vandute fara acordul nostru. “Perspectiva noastra asupra masinilor autonome nu este stragerea de informatii personale si folosirea lor in scop publicitar. Scopul este cresterea sigurantei” a declarat vicepresedintele Volvo Peter Mertens.
In acest moment guvernul german este in discutii cu experti in legislatie si securitate, precum si cu reprezentanti ai constructorilor de automobile si ai companiilor de asigurare pentru a determina daca aceste cutii negre vor fi obligatorii sau nu.