
Dupa Ford si GM a raportat un al doilea trimestru cu profit. Mai precis, gigantul auto numarul unu din Statele Unite a reusit sa scoata un profit de 1,2 miliarde dolari in perioada aprilie-iunie.
Comparativ cu cifrele inregistrate in aceeasi perioada a anului precedent, GM a cunoscut o scadere a profitului, explicata prin investitiile facute in noua linie de camionete: GMC Sierra si Chevrolet Silverado.
La toate acestea se adauga si achizitia GM Korea. Daca sunt date deoparte aceste investitii, profitul inainte de impozitare pe care GM l-a realizat in perioada analizata se ridica la 2,3 miliarde de dolari.
Primul producator al Americii a reusit sa reduca pierderile si pe Batranul Continent, unde minusul din al doilea trimestru a ajuns la 284 milioane de dolari. Spre deosebire de Ford (-58 milioane $), GM a pierdut mult mai mult pe piata europeana. Analistii de pe piata explica succesul celor doua companii – Ford si GM – prin cererea mare pentru modelele pick-up in SUA.