Retragerea lui Dan Akerson si venirea primei femei in fruntea unui colos auto – Mary Barra – este insotita de multiple schimbari la General Motors. Cel mai mare producator auto din SUA a intrat practic intr-o noua etapa a planului de dezvoltare post faliment.
Realizand ca parteneriatul cu PSA Peugeot Citroen a fost o eroare, GM a decis sa vanda participatia de 7% pe care o are in cadrul companiei frantuzesti. In ciuda acestei decizii, GM continua sa se mentina pe pozitii si declara, prin vocea vicepresedintelui Steve Girsky, ca alianta ramane puternica si se va axa pe dezvoltarea in comun a vehiculelor, colaborare la nivel de productie, achizitii si logistica.
„Progresam bine pe aceste paliere si ramanem deschisi la noi oportunitati”, mai declara oficialul GM.
In ciuda scepticismului general care inconjoara alianta GM-PSA, cei doi giganti auto continua dezvoltarea unui model MPV de segment B si un crossover de segment C, ambele pe platforme franceze. Primul model va fi produs in fabrica GM din Zaragoza, Spania, iar al doilea in facilitatea de productia PSA din Sochaux, Franta.