Zile ploioase, drumuri alunecoase, ceață și întuneric atât dimineața devreme cât și seara târziu: iată numai câteva aspecte negative ale vremii de toamnă pe care cei care se deplasează pe stradă trebuie să le aibă în vedere, indiferent dacă sunt la volan, dacă merg pe jos sau sunt pe bicicletă. Din cauza vizibilității scăzute, cele mai multe coliziuni dintre mașini și pietoni au loc toamna și iarna. Acesta este unul din motivele pentru care Goodyear introduce o nouă campanie de conștientizare prin care atrage atenția pietonilor asupra necesității de a purta accesorii reflectorizante, acestea putând preveni un accident și astfel putând salva vieți.
În Uniunea European, în jur de 30.000 de oameni mor anual pe stradă. 40% dintre victime sunt participanți la trafic vulnerabili: pietoni, bicicliști, conducători de mopede sau motocicliști. Majoritatea dintre aceste accidente grave se întâmplă la începutul iernii, preponderent dimineața și seara. Acestea sunt momentele în care oricine se mișcă pe stradă, pe marginea drumului sau prin locurile special amenajate pentru pietoni, este expus riscului de a nu fi văzut de conducătorii auto aflați în trafic. Atât mașinile cât și bicicletele sunt obligate să poarte lumini. Pietonii, deși sunt considerați cei mai vulnerabili participanți la trafic, nu sunt supuși unei astfel de obligații. De mai bine de câțiva ani, proiectele derulate de Goodyear Dunlop Tires au venit în sprijinul creșterii siguranței tuturor participanților la traficul rutier. În această toamnă, Goodyear lansează această nouă campanie centrată pe îmbunătățirea vizibilității pietonilor în trafic prin încurajarea purtării de accesorii reflectorizante. “Mulți oameni nu realizează riscul potențial la care se expun atunci când de desplasează pe stradă. Mulți dintre ei se angajează în traversare pe trecerea de pietoni fără să se gândească. Fiecare pieton ar trebui să știe că faptul de a purta haine închise la culoare îi face aproape invizibili pentru conducătorii auto aflați în trafic. Dacă conducătorul auto nu-i vede la timp, acesta poate să nu reacționeze suficient de repede pentru ai evita pe pietoni în siguranță,” a precizat Raluca Boțan, Marketing Manager CEE. Distanța de frânare pe carosabil uscat este de aproximativ 40 de metri, unui conducător auto ce rulează cu 90 de km la oră fiindu-i necesari 38 de metri (adică 1,5 secunde) pentru a conștientiza pericolul și pentru a reacționa. De aceea, este foarte important pentru conducătorii auto să vadă pietonii și bicicliștii la timp. Acest scop poate fi foarte bine deservit de accesoriile reflectorizante care pot reflecta lumina farurilor de la o distanță mai mare de 200 de metri.
Prin intermediul acestei campanii, Goodyear declară, la nivel internațional, ziua de 22 octombrie, Ziua Siguranței Rutiere. În cadrul campaniei Goodyear Safety Day, în mai multe țări din Europa vor fi distribuite materiale informative ce au în vedere promovarea accesoriilor reflectorizante, iar în Ljubljana, Slovenia, și Praga, Republica Cehă, va fi organizat un scurt flashmob. Dansatori profesioniști vor purta veste reflectorizante astfel încât să poate fi văzuți din orice punct al piețelor centrale din cele două mari orașe europene și să atragă astfel atenția publicului asupra importanței acestui subiect.
În cadrul campaniei Goodyear Safety Day, până la 1 noiemebrie a.c., în România vor fi distribuite materiale informative privind riscul mare de accidente la care se supun cei care nu adoptă un comportament de prevenție în traficul rutier, precum și materiale video și testimoniale prin care conducătorilor auto, motocicliștilor, conducătorilor de mopede, bicicliștilor, pietonilor și altor participanți la trafic le sunt împărtășite experiențe și le sunt oferite sfaturi pentru a-și crește siguranța în traficul rutier.
”În România, Goodyear desfășoara deja din 2012 o campanie intensă de prevenție în rândul celor mici, prin încurajarea purtării hainelor colorate și a materialelor refletorizante de la vârste foarte mici. În cadrul proiectul Goodyear Pentru Siguranța Celor Mici, Goodyear a dezvoltat în 2013 un parteneriat cu asociația De-a Arhitectura, prin care promovează spiritul civic și siguranța în traficul urban în rândul elevilor de clasa a III-a și a IV-a”, a mai precizat Raluca Boțan. ”În acest an, targetul nostru este de peste 3500 de copii, cu vârsta de 9-10 ani, care să aibă acces la informații complete legate de cum se pot proteja în trafic. Dintre aceștia 750 sunt numai în București”, a încheiat aceasta.
Pentru Ziua Siguranței Rutiere, Goodyear a pregătit de asemeena un joc educativ pentru smartphone și tabletă destinat celor mici, numit Goodyear Kids Safety. Aplicația va ajuta copii să exerseze regulile de bază ale siguranței rutiere și să deprindă comportamentul sigur în trafic, precum traversarea străzii pe culoarea verde a semaforului sau purtarea vestelor reflectorizante și a altor accesorii reflectorizante. Jocul poate fi descărcat gratuit din AppStore sau GooglePlay Store.
{gallery}Ziua Sigurantei Rutiere{/gallery}