Stiri

Goodyear raporteaza castiguri record in cel de-al doilea trimestru al anului in curs

De 12 august 2013No Comments

“Castigurile extraordinare pe care le-am inregistrat in cel de-al doilea trimestru al anului in curs demonstreaza maniera disciplinata in care strategiilor noastre au fost executate de catre asociatii Goodyear peste tot in lume, operatiunile noastre devenind mai eficiente, mai solide si mai integrate,” a spus Richard J. Kramer, presedinte si CEO. “Vom folosi ca parghie aceasta integrare in crestere, alaturi de inovarea continua a produselor noastre, pentru a livra o imbunatatire sustenabila a castigurilor noastre de la un ciclu economic la altul.

“Am obtinut castiguri semnificativ sporite, cu un venit operational record in America de Nord si Asia Pacific,” a mai spus acesta. “Obiectivul nostru ramane sa ne concentram pe segmentele de piata profitabile pe care le-am targetat deja, unde vom putea capta valoarea marcilor noastre si unde ne vom putea pregati mai bine pentru a fi in avantaj atunci cand piata isi va reveni.”

Toate cele patru unitati de afaceri regionale ale Goodyear au obtinut un venit operational mai mare in cel de-al doilea trimestru comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Trei dintre aceste unitati de afaceri regionale au anuntat de asemenea si volume mai mari de unitati de anvelope comparativ cu anul trecut.

In ceea ce priveste performanta inregistrata de Goodyear in Europa, Kramer a afirmat ca compania vede deja semnele unei stabilizari a volumelor si inregistreaza deja un succes pe segmentul anvelopelor de vara cu anvelopele sale care au cele mai inalte grade potrivit noii etichete UE, si care s-au impus in fata competitiei in numeroase teste de specialitate.

“Performanta extraordinara pe care am inregistrat-o in prima jumatate a anului curent ne da incredere sa privim optimisti catre intregul an. Astfel, ne asteptam ca pana la finele anului curent, venitul pe segmentul operational sa fie de aproximativ 1,5 miliarde de dolari, in crestere fata de venitul anuntat anterior ca se asteapta sa il realizam in 2013,” a mai spus Kramer. “in plus, vom continua sa targetam un cash flow pozitiv in 2013, excluzand de aici pre-finantarea pensiilor.”

Vanzarile Goodyear in cel de-al doilea trimestru al anului 2013 au fost de 4,9 mialiarde de dolari, comparativ cu vanzarile de 5,2 miliarde de dolari din aceeasi perioada a anului trecut. Vanzarile din al doilea trimestru al lui 2013 reflecta 35 de milioane de dolari obtinute dintr-un volum de unitati de anvelope mai mare, care au compensat peste asteptari cele 131 de milioane de dolari rezultate din nivelul mai slab al vanzarilor in afacerile conexe, si in special in vanzarea de produse chimice din afacerile conexe din subsidiara America de Nord, 75 de milioane de dolari din raportul pret/mix mai scazut, in pofida unui mix continuu favorabil, precum si 60 de milioane de dolari din tranzactiile la un curs de schimb valutar favorabil. Volumele de unitati de anvelope au totalizat 39,5 milioane de unitati, cu 1 procent peste nivelul din 2012.

Compania a raportat un venit record pe segmentul operational de 428 milioane de dolari in cel de-al doilea trimestru al anului 2013. Aceasta a insemant cu pana la 27% peste nivelul obtinut in aceasi perioada a anului trecut, reflectand 92 de milioane de dolari dintr-un raport pret/mix net favorabil la materiile prime, 38 de milioane de dolari dintr-o economie neta a inflatiei (incluzand aici si o economie la materiile prime de 53 de milioane) si 11 milioane din volumul de unitati mai mare, compensate partial de absorbtia a 47 de milioane de dolari rezultate din productia mai scazuta  si de alte 12 milioane de dolari din tranzactiile la un curs de schimb valutar nefavorabil. Pentru mai multe explicatii vezi nota de la sfarsitul acestui comunicat.

Venitul net realizat de Goodyear in cel de-al doilea trimestru al anului 2013 disponibil actionarilor a fost de 181 milioane de dolari (67 centi per actiune), un record pentru al doilea trimestru, crescand la 96 de milioane de doalri de la 85 de milioane de dolari (33 centi per actiune) in acelasi trimestru al anului 2012. Toate sumele per actiune au fost aproximate.

Cel de-al doilea trimestru al anului 2013 a inclus cheltuieli de 13 milioane de dolari (5 centi per actiune) din cauza rationalizarilor, a diminuarilor de capital si a deprecierii accelerate; 7 milioane de dolari (3 centi per actiune) din cauza diverselor taxe si impozite; precum si 5 milioane de dolari (2 centi per actiune) din taxe privind statutul salariatilor si alte cheltuieli legate de fortele de munca legate in special de inchiderea unitatii de productie din Europa din trimestrul precedent; dar si un castig de 4 milioane de dolari (1 cent per actiune) din vanzarea de active. Toate sumele exprimate aici au fost calculate dupa plata taxelor si impozitelor.

Rezultate pe segmente de afacere

America de Nord

Vanzarile pe al doilea trimestru al anului 2013 al subsidiarei America de Nord au scazut cu 10 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 2,2 miliarde de dolari. Vanzarile reflecta o scadere cu 3 procente a volumului de unitati de anvelope, un raport pret/mix mai scazut pe segmentele de afacere conexe precum vanzarea de produse chimice. Volumul de unitati de anvelope pe semgmentul echiparii originale s-a plafonat. Flotele de anvelope pentru inlocuire au scazut cu 5 procente, reflectand o cerere mai slaba in industrie si vanzari mai scazute de anvelope de consum cu valoare mai mica. 

Venitul pe segmentul operational in al doilea trimestru al anului 2013, de 204 milioane de dolari, a fost cu 9 procente mai bun fata de aceeasi perioada a anului trecut si un record pentru orice trimestru. Venitul pe segmentul operational a fost pozitiv impactat de 36 de milioane de dolari obtinute dintr-un raport pret/mix net favorabil la materiile prime si de 10 milioane de dolari din cheltuieli SAG mai mici. Acesta a fost partial acoperit de alte 10 milioane de dolari obtinute din volumul de anvelope mai mic si de alte 18 milioane de dolari din convertirea unor costuri mai mari, rezultate din neabsorbtia unui nivel mai scazut de productie ce a depasit nivelul beneficiilor de cost rezultate dintr-un nivel mai mic al angajarii.

Europa, Orientul Mijlociu si Africa

Vanzarile pe al doilea trimestru al anului 2013 al subsidiarei Europa, Orientul Mijlociu si Africa a scazut cu 1 procent fata de aceeasi perioada a anului trecut la 1,6 miliarde de dolari. Vanzarile au reflectat o crestere cu doua procente a volumului de unitati de anvelope, care a fost acoperita de nivelul mai scazut al raportului pret/mix. Volumul de unitati de anvelope pe segmentul echiparii originale a fost cu pana la 7 procente mai mare. Flotele de anvelope pentru inlocuire au crescut si ele cu 1 procent. 

Venitul pe segmentul operational in al doilea trimestru al anului 2013, de 51 milioane de dolari, a fost cu 32 de milioane de dolari peste nivelul anului trecut. Raportul pret/mix net favorabil la materiile prime, de 34 milioane de dolari, precum si 19 milioane de dolari obtinute din nivelul mai scazut de cheltuieli SAG si alte 8 milioane de dolari obtinute din volumul de anvelope mai mare au compensat peste asteptari impactul de 16 milioane de dolari din conversia unor costuri mai mari rezultate din neabsorbtia unui nivel mai scazut de productie si a 11 milioane de dolari dintr-un nivel mai scazut al castigurilor in afacerile conexe afaceriilor cu anvelope.

America Latina

Vanzarile pe al doilea trimestru al anului 2013 al subsidiarei America Latina a crescut cu 6 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 531 milioane de dolari. Vanzarile au reflectat o crestere cu 4 procente a volumului de unitati de anvelope si un raport pret/mix imbunatatit, acoperita partial de 50 de milioane de dolari rezultate din tranzactiile la un curs de schimb valutar nefavorabil si de alte 26 de milioane de dolari legate de vanzarea unitatilor de afaceri cu anvelope de camion din anumite tari. Volumul de unitati de anvelope pe segmentul echiparii originale s-a plafonat. Flotele de anvelope pentru inlocuire au crescut cu 9 procente. 

Venitul pe segmentul operational in al doilea trimestru al anului 2013, de 82 milioane de dolari, a fost cu 41 procente peste nivelul anului trecut. Raportul pret/mix imbunatatit, de 52 de milioane de dolari, a impactat pozitiv venitul pe segmentul operational, la care s-au adaugat 12 milioane de dolari rezultate din costuri mai scazute la materiile prime. Venitul pe segmentul operational a fost negativ impactat de costuri de conversie mai mari, de 22 de milioane de dolari, de alte 9 milioane de dolari rezultate din tranzactiile la un curs de schimb valutar nefavorabil, precum si de 8 milioane de dolari rezultate din cheltuieli de tip SAG mai mari.

Asia Pacific

Vanzarile pe al doilea trimestru al anului 2013 al subsidiarei Asia Pacific a scazut cu 15 milioane de dolari fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 585 milioane de dolari. Vanzarile reflecta o crestere cu 5 procente a volumului de unitati de anvelope, acoperite de un raport pret/mix redus, de 12 milioane de doari rezultate dintr-un nivel mai scazut al vanzarilor in afaceri conexe celor cu anvelope si de alte 10 milioane de dolari rezultate din tranzactiile la un curs de schimb valutar nefavorabil. Volumul de unitati de anvelope pe segmentul echiparii originale a crescut cu 4 procente. Flotele de anvelope pentru inlocuire au cresut si ele cu 6 percente.

Venitul pe segmentul operational in al doilea trimestru al anului 2013 de 91 milioane de dolari a fost cu 28% mai mare fata de acceasi perioada a anului trecut si un record pentru orice trimestru. Venitul pe segmentul operational a fost pozitiv impactat de 11 milioane de dolari rezultate dintr-un raport pret/mix net favorabil la materiile prime, de alte 9 milioane de dolari din costurile scazute necesare deschiderii unei unitati de productie si de 7 milioane de dolari rezultate din volumul de unitati de anvelope mai mare, care au compensat peste asteptari cele 5 milioane de dolari rezultate din costurile mai mari de conversie si cele 4 milioane de dolari rezultate din tranzactiile la un curs de schimb nefavorabil.

Rezultate la zi

Vanzarile Goodyear pentru primele 6 luni ale anului 2013 au fost de 9,7 miliarde de dolari, cu 9 procente mai putin fata de aceeasi perioada a anului 2012. Vanzarile au reflectat 329 milioane de dolari din scaderea volumului de unitati de anvelope; 309 milioane de dolari din vanzarile mai scazute in afacerile conexe afacerilor cu anvleope, si in special in vanzarea de produse chimice din America de Nord, si alte 175 de milioane de dolari din tranzactiile la un curs de schimb valutar nefavorabil. Volumul de unitati de anvelope a totalizat 79 de milioane de dolari, mai putin cu 4 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Venitul pe segmentul operational al companiei in prima jumatate a anului, de 730 de milioane de dolari, a fost cu 16 procente mai mare fata de aceeasi perioada a anului trecut si un record. Comparativ cu anul trecut, venitul pe segmentul operational pana in acest moment reflecta 250 de milioande de dolari dintr-un raport pret/mix net favorabil la materiile prime si o economie neta din inflatie de 73 de miloane de dolari (incluzand aici si economii la costurile cu materiile prime de 110 milioane de dolari), care au fost insa acoperite de 174 milioane de dolari rezultate din costurile de conversie mai mari, generate in special de neabsobtia rezultata dintr-un nivel al productiei mai scazut; de alte 49 milioane de dolari rezultate din volumul de anvelope mai scazut; si alte 29 milioane de dolari din tranzactiile la un curs de schimb valutar nefavorabil. 

Venitu la zi al Goodyear disponibil actionarilor, de 206 milioane de dolari  (79 centi per actiune), este de 73 de milioane de dolari (30 centi per actiune) fata de prima jumatate a anului 2012. Toate sumele per actiune au fost aproximate.

Estimare

Estimarea Goodyear pana la sfarsitul anului curent continua sa reflecte un nivel al volumului de unitati de anvelope cel putin la nivelul celui din 2012.

“Anticipam o crestere a volumului de unitati de anvelope in a doua jumatate a anului 2013, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, cu 3 pana la 5 procente numai in cel de-al treilea trimestru al anului, crestere determinata de imbunatatirea situatiei pe pietele emergente si de revenirea lenta, dar sigura, de pe pietele mature,”  a spus Kramer.

Pentru intregul an 2013 in America de Nord, perspectiva Goodyear asupra industriei ramane neschimbata. Compania se asteapta ca flotele de anvelope de inlocuire de pe segmentul de consum, precum si cele de pe segmentul comercial si de echipare originala pe segmentul comercial sa fie la acelasi nivel ca in 2012. Compania se asteapta de asemenea ca volumele de echipare originala pe segmentul de consum sa cunoasca o crestere de aproximativ 5 procente.

Pentru intregul an in subsidiara Europa, Orientul Mijlociu si Africa, Goodyear se asteapta ca lucrurile in industrie sa ramana neschimbate. Compania se asteapta ca flotele de anvelope de inlocuire pe segmentul de consum sa ramana la acelasi nivel ca in 2012. Compania se asteapta de asemenea ca volumele de anvelope pentru echipare originala pe segmentul de consum sa scada cu proximativ 5 procente, iar cele pentru echipare originala pe segmentul comercial sa se plafoneze sau sa creasca cu pana la 5 procente. Flotele de anvelope de inlocuire pe segmentul comercial se asteapta sa creasca cu pana la 5 procente.

 

 

Share

Leave a Reply

fifteen + eight =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373