Prevazut initial pentru lansare anul trecut, pe 16 noiembrie, SUV-ul Grecale a fost intarziat de criza semiconductorilor. Noul model este fundamental pentru Maserati din punct de vedere al vanzarilor si profitabilitatii.
Numele provine de la un vant aprig din nord-estul Mediteranei, iar din punct de vedere al pozitionarii in gama, este mai mic decat Levante. Foloseste platforma tehnica pe care este construita Alfa Romeo Giulia, are 4,85 metri lungime, ampatament de 2,9 metri si un portbagaj de 570 de litri (535 litri in cazul versiunilor hibrid). In ceea ce priveste designul, sunt multe elemente specifice marcii, precum calandrul supradimensionat cu Tridentul dominant, cele trei fante de pe aripile fata, logo-ul regasit pe motantii C si jantele cu multe spite.
Sunt trei versiuni de echipare, Trofeo, Modena si GT, primele doua avand in serie amortizoare active la puntea spate, iar GT-ul optional. De asemenea, suspensia pneumatica (in serie la Trofeo), poate varia garda la sol pe o plaja de 6,5 cm (3,5 cm in sus si 3 cm in jos, respectiv fata de garda la sol standard). De pe volan se alege si unul dintre programele de rulare: Comfort, GT, Sport, Off-Road si, doar pentru Trofeo, Corsa. Grecale vine exclusiv cu tractiune integrala, cu diferential autoblocant (optional pentru GT).
Motorizarea de baza este un 2 litri turbo benzina, mild hybrid cu sistem de 48V, alocat versiunilor GT, pentru care dezvolta 300 CP (0-100 km/h in 5,6 s) si Modena cu 330 CP (0-100 km/h in 5,3 s). Cuplul maxim este identic pentru amandoua, 450 Nm intre 2.000 – 5.000 rpm. Trofeo are sub capota V8-ul ce a debutat in 2020 pe MC20, avand in acest caz 530 CP si propulsand masina de la 0 la 100 km/h in 3,8 secunde.
La interior, Grecale propune o plansa de bord cu linii clasice, dar cu multa tehnologie digitala: instrumentarul de bord de 12,3 inci, doua displayuri pe mijlocul consolei centrale in genul Range Rover (cel de sus de 12,3 inci, pentru functiile principale ale masinii, iar cel de jos de 8,8 inci destinat climatizarii), ba chiar si ceasul din mijloc. Acesta nu este analogic, ci are ecran digital, putand afisa si busola. Sistemul de operare Android incorporeaza pentru prima data un sistem de recunoastere vocala, denumit EHI Maserati.