Teste

Groupie car – Test cu Suzuki Swift

De 8 iulie 2012No Comments

Este greu de inteles cum un model subcompact venit din indepartata Japonie poate fi atat de iubit intr-o tara precum Romania. O comunitate atat de energica si relativ numeroasa de fani a creat un club fanatic, un groupie pentru Suzuki Swift.

Suzuki Swift este special pentru ca e altfel. Un contrapunct mai mult decat interesant in galeria greilor europeni care domina segmentul de ceva decenii incoace. Masinile celor care gandesc diferit, celor nonconformisti genereaza pasiuni acoperite de sentimente justificabile, izvorate din ceea ce ofera un automobil precum Swift.  A treia generatie a modelului, cea pe care a testat-o Voom.ro, pare mai degraba un facelift daca ne limitam la ceea ce poate fi vazut cu ochiul liber. Totusi, masina a crescut in dimensiuni, cu mai bine de 100 mm la capitolul lungime, ceea ce poate fi tradus printr-un ampatament cu 40 mm mai mare. Japonezii au dorit sa pastreze magia designului unic si nu au schimbat mai deloc la acest capitol, insa se lauda cu imbunatatirile aduse motoarelor.

Motor

Si pentru ca tot a venit vorba despre motor, mentionam ca am primit la test un Swift cu propulsor de 1.2 litri GS cu 94 cai putere. Asta pentru ca Suzuki comericializeaza in Romania doar doua versiuni de motorizare, a doua fiind asigurata de propulsorul 1.3 turbodiesel cu 75 cai putere. Motorul da dovada de agilitate si chiar sportivitate daca este sa-l judecam strict la cerintele mediului urban. Inainteaza destul de rapid in ture pana la un 3000-3500 rpm, dupa care continua o ascensiune constanta catre 6.800 rpm, acolo unde se obtin toti caii. Cuplul maxim de 118 Nm, realizabil la 4.800 rpm, este oarecum dezamagitor. Un alt minus evident, mai putin vizbil in oras, dar extrem de suparator la drum lung este cutia de viteze cu 5 trepte. In rest, cutia pare destul de bine etajata si prezinta o timonerie foarte buna. Cursa nu foarte lunga a schimbatorului confirma inca o data caracaterul sportiv al modelului.

La nivelul consumului mixt, Suzuki promite 5 litri la 100 km, cu o medie de 6,1 litri in mediul urban. In traficul aglomerat al Bucurestiului, pe o temperatura caniculara unde folosirea aerului conditionat este vitala, consumul mediu inregistrat in timpul testului nostru a ajuns la 6.5 litri la 100 km. O cifra cu adevarat impresionanta chiar daca vorbim despre o benzina cu cilindree mica. Si nivelul emisiilor de CO2 este mai mult decat satisfacator, in conditiile in care 116 g/km reprezinta mai putin decat limita impusa de comunitatea europeana. Inginerii Suzuki nu au mizat pe reducerea cilindreei, o moda in lumea auto de astazi, ci pe eficientizarea tehnologiei propulsoare existente. Si le-a iesit, iar cifrele nu fac decat sa confirme asta.

Comportament & Dinamica Chiar daca nu are un motor care sa mute muntii din loc, Suzuki Swift incepe sa prinda sens prin felul in care se simte la volan. Japonezii au setat suspensia dupa caracteristicile drumurilor europene, pentru a oferi un amestec ideal intre confort si sportivitate. Caroseria cu masa mica si setarea suspensiei limiteaza pe cat posibil ruliul, chiar daca acesta isi face simtita prezenta in virajele mai dificile. Tinuta de drum nu este una ireprosabila, dar nici nu afecteaza senzatia de siguranata sau stabilitatea vehiculului. La drum intins nu vor fi probleme de stabilitate, insa pe drumurile virajate dinamica modelului prezinta unele limite cand se forteaza nota.

Un plus evident il reprezinta manevrabilitatea excelenta a lui Swift dar si directia corecta. In materie de performante, de la un motor 1.2 nu poti astepta prea multe. Swift nu impresioneaza prin timpul de acceleratie de la 0 la 100 km/h, de 12,3 secunde, sau viteza maxima de doar 165 km/h.

Design

Designerii Suzuki nu au putut risca. Compania a avut o atitudine defensiva cand a intrat in discutie lansarea unei noi generatii iar schimbarile au fost mult prea putine. Modelul si-a pastrat apetitul ridicat pentru ochii privitorilor si nu a vrut sa pentru a nu-si supara fanii. Un risc ar fi putut insemna atragerea unor clienti noi, dar era pacat sa fie periclitat stilul unic al subcompactei. Estetica de-a dreptul brutala, formele robuste si liniile clare promit un ADN sportiv.

Suprafata inalta a partii frontale, grila in fagure, bara desenata parca de forta vantului si blocurile optice imense, care prind forma unui bumerang, aduc putin haos in universul stabil al designului lui Swift. Un feeling aparte il ofera acoperisul drept si inclinat spre spate, o solutie venita in sprijinul aerodinamicii. Spatele sugereaza, mai mult ca orice in cazul lui Swift, eleganta.

Interior

S-ul unic al celor de la Suzuki este primul lucru care-l priveste direct in ochi pe sofer. Habitaclul modelului este desenat aproape la fel de frumos precum exteriorul. Aceeasi imagine a originalitatii o regasim odata cu forma impetuoasa a bordului. Asa cum sta bine unor japonezi, ergonomia este la ea acasa si in cazul lui Suzuki Swift. Iar volanul, pedalierul si mai ales consola centrala sunt punctele de maxima audienta. Calitatea materialelor este una satisfacatoare, fara ca modelul sa exceleze din acest punct de vedere. Totusi, textura plasticului de pe bord ramane una interesanta, indiferent de ce ar spune carcotasii. Swift impresioneaza mai degraba prin calitatea finisajelor dar si prin evolutia clara pe care habitaclul o are in cazul noii generatii.

Sistemul Keyless Push Start iti permite, datorita unui mic transmitator, sa intri in masina si sa pornesti motorul fara a folosi cheia. Suzuki Swift sta bine in ceea ce priveste spatiul interior. Pasagerii de pe scaunele din spate au mult spatiu la dispozitie pentru picioare datorita noului profil al scaunelor din fata si maximizarii spatiului disponibil sub ele, insa cei mai inalti decat media vor suferi in zona capului din cauza acoperisului coborat. In linii mari, Swift ofera un confort bun, insa pare ca sta mai bine la estetica decat la functionalitati. 

Concluzie

 

Indiferent ce s-ar spune despre el, Suzuki Swift ramane o masina iubita, o masina care aduna emotie in jurul sau. Fanii sunt cei care fac ca roata productiei sa se invarte in cazul lui Swift iar masina nu-i dezamageste. Un mare plus al lui Swift este pretul, impresionant pentru nivelul calitativ oferit de model. Suzuki Swift poate fi achizitionat de la 11.600 de euro cu TVA inclus.

Share

Leave a Reply

1 × five =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373