Cel mai mare constructor francez de automobile a afirmat ca este in cautare de finantare pentru investitiile din afare Europei, avand in vedere ca vanzarile de pe Batranul Continent au atins cel mai mic nivel din ultimii 20 de ani.
Parteneriatul existent dintre PSA si compania de stat Dongfeng prevede construirea de automobile pentru piata chineza, insa cei doi au anuntat luna trecuta ca acesta ar putea fi extins, deoarece o investitie din partea companiei chineze ar ajuta la depasirea dificultatilor financiare in care se afla acum PSA.
Majorarea de capital va fi de aproximativ 3 miliarde de euro, compania Dongfeng si guvernul francez urmand sa preia participatii egale. Actionarii Peugeot au aprobat deja emiterea de actiuni sau obligatiuni noi in valore de pana la 50% din capitalul existent la acea data.
Preluarea controlului companiei de catre Dongfeng ar putea pune in pericol parteneriatul dintre PSA si GM, acesta din urma detinand 7% dintre actiuni. Conforma acordului dntre cei doi, GM poate iesi din alianta daca sunt schimbari semnificative in actionariatul Peugeot.
Evident, un cuvant important in aceasta tranzactie il au si sindicatele care trebuie sa se decida pana la data de 22 octombrie daca acepta reducerea platilor pentru orele suplimentare si inghetarea salariilor, promitand in schimb cresterea productiei si investitii pentru urmatorii trei ani.