Stiri

GT 63 S E Performance – primul AMG PHEV, dar si cel mai puternic model din gama

De 2 septembrie 2021septembrie 7th, 2021No Comments
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

Mercedes-AMG a prezentat primul sau model plug-in hybrid, denumit GT 63 S E Performance, care devine si cel mai puternic AMG produs vreodata. Sistemul este format din motorul termic V8 bi-turbo de 4 litri si 639 CP si un motor electric de 204 CP. Astfel, puterea maxima a masinii ajunge la 843 CP, cu un cuplu imens, de 1.400 Nm. In aceste conditii, GT 63 S E Performance intra in “clubul” modelelor ce acopera 0-100 km/h in mai putin de 3 secunde. Mai precis, 2,9 secunde, respectiv mai putin de 10 secunde pana la 200 km/h si o viteza maxima de 316 km/h.

Motorul electric este montat pe puntea spate, fiind cuplat la o transmisie cu doua rapoarte si diferential cu alunecare limitata. Interesant este ca tractiunea 4Matic+ face posbil ca o parte a cuplului electric sa fie transferat si la rotile fata, atunci cand este necesar. Transmisia alocata V8-ului este automata cu 9 trepte.

In ceea ce priveste bateria li-ion, aceasta a fost dezvoltata de echipa de Formula 1 si are o densitate energetica de 1,7 kW/kg. Cantareste 89 kg si are o capacitate de 6,1 kWh. Setarile sale priviliegiaza incarcarile si descarcarile rapide, pentru a garanta raspusuri imediate ale motorului electric. Teoretic, autonomia electrica este de doar 12 km. Sunt disponibile sapte moduri de conducere, printre care “Race” este destinata circuitelor, “Slippery”, pentru soselele umede, cu aderenta scazuta, respectiv “Electric”, cand se doreste rularea cu emisii zero, caz in care viteza maxima este limitata la 130 km/h.

Suspensia oferita standard este pneumatica AMG Ride Control+, cu patru setari, masina fiind capabila sa le selecteze automat in functie de mai multi factori dinamici. In fine, GT 63 S E Performance este similar vizual cu versiunea AMG GT cu patru usi, diferentierea facandu-se la nivel de badge-uri, evacuari si, bineinteles, aparitia prizei de incarcare in partea posterioara.

Share