
Economia mondiala, cel putin cea desfasurata la nivelul marilor companii, a ajuns sa depaseasca culturile nationale iar statutul unor companii este “de facto” unul transnational.
Doar la nivel de imagine si in cazul insusirii unor valori se mai poate vorbi despre mostenirea istorica si identitatea aferenta unei anumite culturi, unei anumite natiuni.
Acest lucru se intampla de mult pe piata auto, o piata unde cea mai incinsa disputa s-a desfasurat pe pamantul american. In aceasta zona japonezii au avansat enorm in ultimele doua decenii, iar unele dintre companii au ajuns sa se identifice, intr-o oarecare masura, drept branduri nationale.
Spre exemplu, Honda, recunoscuta la nivel mondial ca o companie japoneza, a ajuns in 2013 sa exporte mai multe masini produse pe teritoriul Statelor Unite decat a importat. Mai precis, un numar de 108.705 modele Honda si Acura au plecat din SUA fata de 88.357 cate au venit. Este primul producator strain din SUA care a reusit sa exporte mai mult de pe continentul nord-american decat a importat.
In 2008, Honda importa 187.000 vehicule in SUA si exporta 20.000. Mare parte din exporturi exporturi merg in Mexic, la care se adauga,insa, inca 50 de tari.