Stiri

Hunter T1+, masina lui Loeb pentru Dakar 2022, este gata

De 4 august 2021No Comments

Bahrain Raid Xtreme (BRX) a modificat modelul Prodrive Hunter pentru a indeplini noile reglementari T1+, anuntate de FIA. Acestea au fost introduse pentru a balansa performantele intre modelele cu doua, respectiv patru roti motrice. Noul Hunter va alerga pe roti mai mari (anvelope de 37” pe jante de 17” in locul anvelopelor de 32” pe jante de 16”) cu suspensie cu o cursa de lucru marita de la 280 mm la 350 mm si ecartamente mai mari. Pentru a gazdui rotile dimensionate generos, latimea caroseriei a crescut de la 2 m la 2,3 metri. Geometria suspensiei a fost reconfigurata, iar sistemul de franare a primit discuri mai mari. Diametrul suplimentar al rotilor a crescut si sarcina asupra arborilor planetari, arborelui cardanic si diferentialelor, care au fost, la randul lor, modificate. 

Prodrive a speculat oportunitatea data de cresterea dimensionala a caroseriei, pentru a monta un parbriz mai mare, dar si un motor nou pentru actionarea stergatoarelor. Cricurile escamotabile aflate la bordul masinii au fost reproiectate, devenind mai usoare si mai rezistente, fiind actionate acum de o pompa electrica. Primul exemplar Hunter T1+ se produce in prezent la sediul Prodrive din UK si va rula prima data in septembrie. Masina poate concura in cursele FIA Cross Country, Baja si Dakar. De altfel, Sebastien Loeb si Nani Roma vor conduce anul viitor cate un Hunter T1+ in Dakar 2022.

Share