HighlightStiri

Hyundai a prezentat in SUA a saptea generatie Elantra

De 20 martie 2020No Comments
; ; ; ; ; ; ; ; ;

Noua generatie este bazata pe platforma K3 a grupului Hyundai-Kia si va fi produsa in SUA, incepand cu ultimul trimestru al acestui an. Hyundai a facut o schimbare radicala de design fata de actualul model, mergand spre o caroserie mai fluida, in genul unui  coupe cu patru usi.

Tema stilistica este aceeasi “Sensuous Sportiness”, care a primit in acest caz o derivare denumita Parametric Dynamics Design. Hyundai a anuntat ca noul model va fi mai usor decat predecesorul sau, chiar daca a crescut in dimensiuni: 56 mm in lungime si cu 26 mm in latime. In schimb, sunt 51 mm in minus pentru inaltime, plafonul si luneta fiind mai plonjate.

Chiar si asa, Hyundai anunta ca spatiul pentru cap pe bancheta nu a fost afectat comparativ cu vechea generatie, iar habitabilitatea a crescut. Posteriorul este cu siguranta cea mai interesanta parte a caroseriei, fiind o ingemanare de forme rectangulare, care genereaza un look pe cat de ciudat, pe atat de particular. In tendinta actuala, stopurile sunt unite printr-o banda luminoasa. 

La interior isi face aparitia un display dublu de 10,25 inci, destinat instrumentarului de bord si sistemului de infotainment. Este un layout asemanator cu al modelelor Mercedes, butoanele fizice fiind pastrate pentru sistemul audio si de climatizare. Hyundai il denumeste Immersive Coccon, consola centrala fiind orientat usor catre sofer. Pentru versiunile de baza, ecranul are 8 inci si mai multe butoane fizice. Sunt prezente comenzi vocale, dar si conexiune fara cablu Apple CarPlay si Android Auto.

Elantra va avea, pentru prima data, propulsie hibrid, formata dintr-un motor cu benzina 1.6 GDI cu ciclu Atkinson, cuplat la o transmisie automata cu doua ambreiaje si sase trepte, respectiv un motor electric de 32 kW, cu baterie de 1,32 kWh. Puterea totala este de 139 CP si 264 Nm, consumul mediu anuntat (desi neomologat inca) fiind de aproximativ 4,7 l/100 km.

In gama va mai figura o motorizare cu benzina de 2 litri aspirat si 147 CP, asociata cu o transmisie IVT cu variatie continua. Pentru Europa nu s-au anuntat inca motorizarile, dar ar putea fi posibila aparitia in gama a unui motor turbo, cu benzina, in vreme ce versiunile de baza vor fi echipate cu transmisie manuala.

 

Share

Leave a Reply

five × two =