HighlightStiri

Hyundai i30 N primeste un facelift si transmisie automata

; ; ; ; ; ; ; ; ;
Share

Dupa 25.000 de unitati vandute in Europa in cei trei ani de la lansare, Hyundai improspateaza hot-hatch-ul i30 N, atat la nivel estetic, dar si din punct de vedere tehnic. Noutatea cea mai importanta este introducerea unei transmisii automate cu doua ambreiaje, N DCT, cu opt trepte.

Aceasta va fi disponibila ca alternativa la manuala cu sase trepte doar la versiunea Performance, de 280 CP/5.200 rpm. In acest caz, puterea motorului de 2 litri turbo a crescut cu 5 CP comparativ cu versiunea originala i30 N, iar cuplul a mai primit 39 Nm, pentru a ajunge acum la 392 Nm, disponibili intre 1.950 – 4.600 rpm. In versiunea Performance, prima 100 km/h se atinge in 5,9 secunde, iar viteza maxima este de 250 km/h.

Noua transmisie N DCT ofera trei moduri de lucru: N Grin Shift (NGS), N Power Shift (NPS) si N Track Sense Shift (NTS). Functia NGS, selectabila de la un buton pe volan, are durata determinata de 20 de secunde (un countdown este afisat in bord), oferind un overboost plus o maximizare a raspunsului transmisiei.

NPS se cupleaza automat cand clapeta de admisie este deschisa mai mult de 90%, oferind maxmul de putere si acceleratie. NTS recunoaste automatcand conditiile de drum sunt potrivite pentru condus dinamic (spre exemplu, circuit), transmisia selectand treapta si timpul de schimbare optime pentru un condus de performanta, intocmai ca un pilot profesionist. 

Versiunea de putere mai mica are 250 CP si 353 Nm, fiind disponibila exclusiv cu transmisia manuala cu sase trepte. 

Se adauga sistemul N Grin Control, prezent si la modelul fara facelift, ce aduce cinci moduri de condus: Eco, Normal, Sport, N si N Custom. Optional se poate alege si pachetul Performance, cu disferntial autoblocant cu comanda electronica, discuri de frana fata mai mari (360 mm in loc de 345 mm). Hyundai i30 N facelift introduce scaunele anterioare N Light, cu un design particular, tapiterie mixta piele/Alcantara, logo N iluminat integrat in tetiere si o greutate redusa cu 2,2 kg fata de cele standard.

Din punct de vedere vizual, farurile si barele de protectie sunt noi, la care se adauga elementele de design specifice versiunii N, precum difuzorul posterior ce integreaza evacuarile, calandrul personalizat, aplicatia rosie de la nivelul spoilerului fata si jantele cu design dedicat (in standard de 18 inci).

La interior, soferul poate monitoriza toate datele telematice prin intermediul Performance Driving Data System, iar optional apare display-ul central de 10,25 inci cu conectivitate Apple si Android si ultima versiune Bluelink, ultima versiune de servicii on-board Hyundai.

Share