
Noua platforma, dedicata automobilelor electrice se numeste Electric-Global Modular Platform – E-GMP si va servi drept tehnologie de baza pentru urmatoarea generatie de modele BEV (Battery Electric Vehicle) Kia si Hyundai.
Incepand din 2021, platforma E-GMP va servi drept structura pentru o gama de noi vehicule electrice, incluzand modelele IONIQ 5 dezvoltate de Hyundai Motors; primele modelele BEV dedicate dezvoltate de Kia Motors Corporation vor fi dezvaluite in 2021, dar si o serie de alte modele.

Proiectata exclusiv pentru automobilele 100% electrice, platforma E-GMP ofera numeroase avantaje comparativ cu platformele existente ale Grupului, care au fost proiectate in mare masura pentru a se potrivi pentru motoarele cu combustie interna.
Un automobil dezvoltat pe platforma E-GMP este capabil de o autonomie maxima de peste 500 Km cu o incarcare completa a bateriei, conform standardului WLTP. Mai mult, poate fi incarcat pana la 80% in regim de mare viteza in doar 18 minute si poate acumula pana la 100 km de autonomie in doar cinci minute.

Platforma E-GMP trimite puterea catre puntea spate, in principal. Clientii vor putea alege intre configuratii cu tractiune spate si tractiune integrala; modelele cu tractiune integrala pot fi echipate cu un motor suplimentar. sistemul de tractiune integrala include un separator / deconector de transmisie EV, care poate controla conexiunea dintre motoare si roti si poate comuta intre modurile de tractiune pe doua roti sau integrala pentru a spori eficienta oferind nivelul ideal de putere sau performanta in functie de conditiile de condus.
Mai mult, dezvoltarea flexibila poate satisface diferite nevoi ale clientilor in ceea ce priveste performanta automobilului. Printre acestea, un model performant care va accelera de la 0 la 100 km/h in mai putin de 3,5 secunde si va atinge o viteza maxima de 260 km/h. Noul sistem compact Power Electric (PE) al platformei E-GMP consta dintr-un motor electric puternic, transmisia EV si invertor. aceste trei componente sunt integrate intr-un singur modul compact.

Platforma E-GMP maximizeaza spatiul interior prin ampatamentul mare si consolele fata si spate scurte. Cu pachetul de baterii amplasat sub podea, arhitectura platformei E-GMP permite o podea plata a habitaclului. acest lucru ofera mai mult spatiu pentru picioare pasagerilor, in timp ce permite diferite modalitati de amplasare a scaunelor din fata si spate.
Platforma E-GMP ofera capacitate de incarcare de 800V standard si permite incarcare de 400V, fara a fi nevoie de componente sau adaptoare suplimentare. sistemul de incarcare multipla este prima tehnologie brevetata din lume care acontroleaza motorul si invertorul pentru a mari tensiunea de 400V la 800V pentru o compatibilitate stabila a incarcarii.
Spre deosebire de automobilele BEV anterioare, care erau capabile doar de incarcare intr-un singur mod, sistemul de incarcare al platformei E-GMP este mai flexibil. Noua unitate integrata de control al incarcarii (ICCU – Charging Control Unit) a platformei E-GMP reprezinta o imbunatatire a sistemului OBC – On-Board Chargers existent, care in mod normal permite electricitatii sa curga doar intr-o singura directie de la o sursa externa de putere. Unitatea ICCU permite o noua functie de incarcare a vehiculului (V2L), care poate descarca suplimentar energie din bateria automobilului fara componente suplimentare. acest lucru permite automobilelor BEV construite pe platforma E-GMP sa poata actiona oriunde alte sisteme electrice (110 / 220V). Sistemul poate fi folosit chiar pentru a incarca un alt automobil EV.