
Recall-ul este o treaba mai mult decat serioasa in Statele Unite ale Americii unde NHTSA, autoritatea federala in domeniul sigurantei rutiere, ia masuri dure si impune producatorilor o conduita care de multe ori nu este regasita pe alte continente.
Cu alte cuvinte, datorita NHTSA, in SUA vedem cele mai mari si mai dese rechemari in service. Hyundai, o marca aflata pe val pe pamantul nord-american, a primit din partea autoritatilor o amenda de 17,35 milioane de dolari pentru ca a intarziat efectuarea unui recall la sedanul Genesis.
National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) a penalizat Hyundai pentru masinile Genesis construite intre 2009 si 2012. Primul recall facut acestui lot a numarat 27.500 de exemplare iar in noiembrie anul trecut numarul de automobile a fost extins cu inca 43.500. Motivul rechemarii in service era lichidul de frana incompatibil, care reducea performanta vehiculului la franare.
Hyundai si-a anuntat dealerii printr-un buletin informativ sa inlocuiasca lichidul de frana, insa clientii n-au fost instiintati in timp util. Astfel, NHTSA a decis sa dea amenda maxima celor de la Hyundai in contextul in care marca coreeana stia inca din 2012 de problema dar nu a facut decat sa le ceara dealerilor sa inlocuiasca lichidul in timpul reviziei si nu printr-un recall organizat la momentul respectiv.