Cand te gandesti la marca ruseasca Lada, gandul zboara instant la celebrul 1500, un model bazat pe Fiat 124. Productia inceputa in perioada de glorie a URSS-ului a fost incheiata abia in 2012 iar micul model rusesc a avut succes pe plan local pana la sfarsit.
Depasit de mult din punct de vedere tehnologic si ca design, Lada 1500 a ramas in mentalul colectiv si este cea mai reprezentativa imagine pentru marca rusa. Acest lucru nu-i convine britanicului Steve Mattin, designerul sef la AvtoVAZ, proprietarul Lada.
Acesta a declarat ca se va inspira din strategia si munca lui Peter Schreyer, designerul care a schimbat imaginea Kia intr-una moderna si europeana. In acest moment, Lada are imaginea unui brand auto clasic, cu produse invechite.
„Va fi o schimbare majora odata cu introducerea unui nou limbaj de design si a unui nou ADN pentru masinile Lada”, a declarat Mattin. Iar Lada se gaseste pe cele mai bune maini, pentru ca Steve Mattin si-a facut junioratul la Mercedes-Benz si a continuat ca designer sef la Volvo intre 2005 si 2009. Munca la AvtoVAZ a inceput-o in 2011 si doreste sa ofere marcii rusesti un look mult mai dezirabil iar primul pas l-a facut odata cu conceptul X-Ray.