Teste

Impuls electric – Test Renault Captur Plug-in 160

De 13 martie 2022No Comments
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

Cine isi doreste un Renault Captur poate naviga printre sondele cu petrol, rezervele de gaze, ori parcurile eoliene. Exact, gama cuprinde versiuni cu benzina, cu GPL, hibride si plug-in. Pe aceasta din urma motorizare am testat-o acum, fiind si cea mai puternica montata vreodata pe un Captur – 160 CP.

Iar ca lucrurile sa se aseze si mai bine in context sport, masina a venit cu linia de echipare RS. Este pentru pentru prima data cand crossover-ul de clasa mica primeste echiparea R.S. Line. In acesta linie, Captur se remarca printr-o noua bara frontala , cu grila fagure, difuzor posterior, geamuri cu tenta inchisa si jante de 18 inci cu design personalizat.

Badge-ul R.S. apare pe hayon, aripi si jante, semnalizand faptul ca este vorba despre o echipare sport. Semnatura se regaseste si la interior, pe tapiterie si pe volanul imbracat in piele perforata, cusuta in rosu si gri.

Diferente fata de restul gamei

In primul rand, Captur plug-in are sistemul hibrid format dintr-un motor de 1.598 cmc, cu patru cilindri, de provenienta Nissan, ce dezvolta 91 CP la 5.600 rpm, respectiv 144 Nm la 3.200 rpm. Se mai adauga doua motoare electrice, unul principal, de 67 CP si 205 Nm si un altul secundar, inclusiv cu rol de generator, de 34 CP si 50 Nm, respectiv o baterie de 9,8 kWh (7,5 kWh util).

Aceasta isi cere tributul in litri si kilograme, comparativ cu versiunile echipate exclusiv cu motor termic, si anume rezervorul de benzina este mai mic cu 9 litri (39 l fata de 48 l), portbagajul s-a diminuat semnificativ (265 versus 422 litri cu bancheta culisata la maxim in spate si 379 versus 536 litri ciu bancheta in pozitie avansata), iar masa proprie a crescut cu aproape 400 de kg (PHEV-ul cantareste 1.639 kg).

Cum kilogramele in plus sunt pozitionate in jumatatea posterioara a masinii – iar aici este vorba despre baterie – Renault a upgradat puntea spate, de la solutia cu bara de torisune la configuratie multibrat si de la tamburi la discuri. 

In oras, Captur plug-in poate merge 30-40 km in mod 100% electric, o distanta suficienta pentru activitatile zilnice. Cine are posibilitatea de incarcare acasa trebuie sa ia in considerara un timp de 3,5 – 4 ore pentru un plin de baterie la proza casnica. Indiferent de starea bateriei, masina porneste de pe loc in mod 100% electric, atat la mersul cu fata, cat si la mersul cu spatele.

De aici si o alta solutie tehnica pentru transmisie, o secventiala cu patru trepte, fara ambreiaj si sincronizatoare, sistem asemanator cu ceea ce se foloseste in Formula 1. In conditii normale ar fi rezultat schimbari de treapta bruste si anevoioase, insa motorul electric secundar are rolul de a egaliza turatiile volantei cu ale arborelui principal din cutia de viteze.

Mai mult, plecarile de pe loc, atat inainte cat si la mersul cu spatele, sunt realizate 100% de motorul electric principal, iar motorul cu ardere interna este pornit ceva mai tarziu de catre motorul electric secundar. De aceea nu este nevoie de ambreiaj si de treapta intai, iar cutia are de fapt, rapoarte pentru treptele 2, 3, 4 si 5. Datorita multitudinii de combinatii oferite de cutia de viteze si abilitatea sistemului de a folosi independent cele două motoare electrice si cel termic, putem avea pana la 15 moduri diferite sau combinatii de putere si rapoarte.

Cei 160 CP se simt si inca bine, in special la reprize, senzatie potentata de componenta electrica, care aduce promptitudine si redemarare imediata. Masina se simte dezinvolta si la viteze ridicate, pe autostrada, unde reprizele de la 110 – 120 km/h sunt neasteptat de vioaie. Nu exista intarziere la schimbarea treptelor, de fapt nici nu prea percepi de la volan schimbarea lor, ci esti purtat de un flux de putere si cuplu care pare ca vine continuu.

In plus, Captur este neasteptat de silentios si nu vorbesc doar de parcursurile urbane, unde merge mai mult electric, ci si pe drumuri nationale si autostrada. Cat priveste consumul la viteze ridicate, la un drum Bucuresti – Constanta si retur, ruland cu o medie de 130 – 135 km/h, consumul de benzina inregistrat a fost de 7,9 litri/100 km, iar cel electric de 11 kWh/100 km. Cum rezervorul de benzina este destul de mic, rezulta ca dupa 500 km rulati in aceste conditii trebuie realimentat. 

Interior cochet, materiale bune

Asemenea unui monovolum, bancheta este culisabila inainte/inapoi pe o distanta de 16 cm, se pliaza la acelasi nivel cu podeaua portbagajului, aducand o functionalitate specifica unui monovolum si spatiu foarte bun pentru pasagerii din spate. Ca si pozitie de condus, scaunul si volanul formeaza un duo extrem de reusit ca forma si dimensiune, atat pentru un condus sportiv, dar si pentru drumurile lungi.

Cu o singura mentiune: pentru soferi de pana in 1,85 metri inaltime si mai putin corpolenti. Eu nu am avut probleme cu exceptia faptului ca in pozitia reglata de mine, genunchiul drept se sprijina in timpul condusului chiar pe cusatura mediana a consolei centrale, usor proeminenta.

Daca vechiul Captur avea un habitaclu foarte “economic”, acum este o cu totul alta poveste, cu materiale neasteptat de bune, chiar mai jos, pe usi, pana la buzunar si pe bord pana la torpodoul tip sertar. Plansa de bord aduce un aer modern, cu consola “plutitoare”, ce are doua etaje de depozitare, schimbator  de viteze e-shifter si functie de incarare wireless la partea de jos

Climatizarea automata monozona folosete aceeasi interfata ca Duster, cu guri de ventilatie si in spate. Pasagerii de aici au la dispozitie doua porturi USB si o priza de 12 V, dar si buzunare destul de spatioase in portiere. 

Renault Captur Plug-in porneste de la 28.650 euro in echiparea Zen si ajunge, ca si poret de lista, la 31.650 euro, TVA inclus, in echiparea RS-Line. Pentru lista de echipamente si culori (25 de combinatii posibile, multe bi-color, cu plafon alb, negru sau gri) configuratorul Renault ofera toate informatiile.

Share

Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373