Cu aproape sase luni inainte de debutul oficial in showroomurile din Romania, un prototip BMW XM a venit pentru trei zile in Romania pentru doua seri de prezentare – pentru clienti, invitati speciali si reprezentanti media. Coordonarea si conceptul proiectului au apartinut casei de productie cinematografica :Arrogant films:, care a mai colaborat cu BMW Romania pentru proiectul care a dus la intalnirea dintre robotul industrial KUKA si BMW Seria 4 Coupe, dar si la prezentarea BMW iX in cadrul ELI-NP Magurele.
Punctul de plecare a fost ideea eliberarii unei bestii, concept imaginat de arhitectul Alex Dabija. Constructia a fost realizata din elemente transparente de plexiglas si fatetata cu ajutorul unor forme geometrice din textil. Procesul de dezvelire a fost principalul punct al evenimentului. La atmosfera au contribuit costumele pregatite special de Anca Murgoci, folosind creatii proprii si ale designerului Vlad Varciuv.
„Inainte de eveniment si la mai putin de trei saptamani de la publicarea primelor imagini oficiale, deja 15 clienti au ales sa depuna un avans pentru noul model inainte de eveniment. Este o performanta remarcabila pentru un model atat de exclusivist”, arata Dr. Josef Reiter, Director General BMW Group Romania.
BMW XM este un model absolut nou, care vine la aniversarea de 50 de ani a diviziei M. Este primul model M dedicat, fara un corespondent in gama BMW, dupa legendarul BMW M1. BMW XM marcheaza multe premiere pentru companie, atat in ceea ce priveste tehnologia, cat si pozitionarea si solutiile de design. De asemenea, este primul hibrid plug-in de inalta performanta al marcii, imbinand sportivitatea de top cu eficienta condusului electric in oras de pana la 88 km.
Performantele dinamice sunt asigurate de un propulsor V8 pe benzina, cu doua turbine twin scroll, impins mult in jos si cat mai in spate relativ la puntea fata. Un motor electric si un sistem de baterii de ultima generatie asigura o putere totala de 653 CP si un cuplu maxim de 800 Nm, asigurand statul special de cel mai puternic model de serie fabricat pana acum de BMW.
Dualitatea performanta-rafinament a noului model este reflectata si la interior, intr-o imbinare unica de cockpit pentru locurile din fata si un M Lounge luxos pentru locurile spate. La fel de spectaculoase si prezentate in premiera pe un model BMW sunt materialele noi, asa cum este noua piele Vintage folosita in combinatii bicolore contrastante, sau plafonul sculptat tridimensional si iluminat cu 100 de surse LED.