Conform Calendarului Sportiv al FR.A.S., în perioada 21-22 iunie se desfăşoară la Cluj cea de-a IV-a etapă a Campionatului Naţional de Raliuri Dunlop 2013, etapă la care s-au înscris 57 echipaje.
După shakedown-ul programat vineri dimineaţă, automobilele de concurs vor intra în parcul închis, aflat în incinta Polus Center Cluj. Startul primului echipaj se va da vineri la 18.45, prima zi de concurs încheindu-se după parcurgerea a trei dintre cele zece probe speciale ale raliului. Cea de-a doua zi de concurs se desfăşoară pe toată durata zilei de sâmbătă şi se încheie cu festivitatea de premiere, la 19.45.
Printre noutăţile etapei se află o nouă probă specială – Beliş – interesantă ca amplasare şi traseu şi estimată de către organizatori a fi una dintre cele mai dificile probe din campionat, super-specialele de vineri şi sâmbătă vor avea loc anul acesta la Polus, iar sâmbătă startul se va da în ordine inversă, astfel încât spectatorii să poată asista la trecerea tuturor echipajelor.
Cu o lungime totală de 449,65 km, 10 probe speciale în lungime de 138,80 km şi o suprafaţă mixtă de rulare (asfalt 130 km, macadam 8,80 km), etapa de la Cluj are în acest an o însemnătate specială în rândul concurenţilor, întrucât după această etapă se va scădea cel mai slab rezultat al fiecărui echipaj din primele patru etape parcurse.
Campionatul Naţional de Raliuri Dunlop 2013 se desfăşoară pe durata a 9 etape, după sistemul „n-2”, unde „n’’ reprezintă numărul total de etape la care s-a acordat punctaj. Cele 9 etape sunt împărţite în două secţiuni (4+5), după modelul Campionatului European de Raliuri, din prima parte urmând să fie luate în calcul cele mai bune 3 rezultate, iar din partea a doua, cele mai bune 4.
Anul acesta, F.R.A.S. a introdus sistemul de punctare prin intermediul coeficienţilor, fapt care a creat o mare concurenţă pentru ridicarea nivelului de organizare. Raliul Clujului, cel mai bine cotat anul trecut, are în acest an coeficient 1,2. Sistemul de punctare care va fi luat în calcul pentru calendarul anului viitor prevede ca noutate absolută evaluarea etapelor şi de către piloţi şi ţine cont de numărul de echipaje înscrise.