Injectia de apa suplimentara face posibila reducerea consumului de carburant cu pana la 13 procente, in special cand se accelereaza rapid sau se conduce pe autostrada.
„Prin sistemul nostru de injectie de apa, demonstram ca motorul cu ardere interna inca mai are cativa asi in maneca”,declara Dr. Rolf Bulander, presedintele diviziei Solutii de mobilitate Bosch si membru al consiliului de administratie al Robert Bosch GmbH.
Economia de carburant asigurata de aceasta tehnologie Bosch este sesizabila in special la motoarelecu cilindree redusa, cu trei si patru cilindri: cu alte cuvinte, intocmai la motoarele aflate sub capota oricarui autovehicul obisnuit de dimensiuni medii.
Putere suplimentara pentru motorul supraalimentat
Insa inovatia Bosch nu are efect doar asupra economiei de carburant. Aceasta poate, de asemenea, sa faca autovehiculele mai puternice.
„Injectia de apa poate asigura acel impuls suplimentar oricarui motor supraalimentat”, declara Stefan Seiberth, presedintele diviziei Gasoline Systems din cadrul Bosch. Unghiurile de aprindere mai timpurii asigura o functionare si mai eficienta a motorului. Pe baza acestora, inginerii pot obtine o putere suplimentara a motorului, chiar si in cazul autovehiculelor sport puternice. La baza acestei tehnologii inovatoare pentru motor se afla un fapt simplu: un motor nu trebuie lasat sa se supraincalzeasca.
Pentru a preveni acest lucru, in aproape fiecare motor cu aprindere prin scanteie de pe sosele este injectat carburant suplimentar. Acest carburant se evapora, racind piesele blocului motor. Inginerii Bosch au exploatat acest principiu fizic cu ajutorul injectiei de apa. Inainte de aprinderea carburantului, in canalul de admisie este injectata o ceata fina de apa. Datorita temperaturii inalte de vaporizare a apei se asigura o racire eficienta.
Acest este si motivul pentru care este nevoie doar de un volum suplimentar mic de apa: pentru fiecare o suta de kilometri parcursi, sunt necesare doar cateva sute de mililitri. Asadar, rezervorul de apa compact care alimenteaza sistemul de injectie cu apa distilata trebuie sa fie reumplut cel mult la cateva mii de kilometri.
BMW M4 GTS este primul autovehicul de serie care prezinta un sistem inovator si revolutionar de injectie de apa. Acesta asigura performante si consum imbunatatite motorului supraalimentat cu sase cilindri, chiar si la sarcina completa.