Inca de la lansare, cel mai accesibil model Mercedes a fost foarte important pentru constructorul german, inregistrand si cele mai mari volume de vanzari.
Clasa C de la Mercedes si-a inceput cariera in 1982 cu modelul 190, pe care Mercedes il considera ca fiind prima generatie a Clasei C, desi nu a purtat niciodata acest nume. Una dintre cele mai importante inovatii aduse de acesta este capsularea motoarelor diesel cu patru si cinci cilindri pentru a reduge nivelul zgomotului din habitaclu. In plus, acestea s-au dovedit a fi foarte fiabile si economice, iar nivelul performantelor era mai mult decat decent raportat la nivelul anului 1986, cand modelul 190 D2,5 Turbo reusea sa atinga 100 km/h dupa 11,5 secunde. In acea vreme insa motoarele diesel erau oarecum la inceputul carierei, drept pentru care erau intalnite mai rar, fanii acestui model fiind atrasi de motorul pe benzina de 2,3 litri dezvoltat impreuna cu Cosworth, in special de versiunea acestuia cu 16 supape care producea 185 CP si care a fost primul model Mercedes echipat cu un motor cu patru supape pe cilindru.
Tot Mercedes 190 (W201) a fost modelul pe care constructorul german a experimentat propulsia electrica. Desi nu a ajuns in productia de serie, cele sase exemplare produse erau folosite pentru a testa diferite combinatii de motoare electrice si baterii.
A doua generatie (W202) este prima care foloseste oficial numele C-Klasse si aducea o inovatie tot in domeniul motoarelor diesel, fiind primul model Mercedes echipat cu common-rail, un sistem dezvoltat de Fiat care ajunge la Mercedes prin intermediul companiei Robert Bosch. Tehnologia este preluata din 2003 de toate versiunile de motorizare diesel.
Modelul W202 readuce in prim plan, dupa o absenta de 50 de ani, compresorul mecanic actionat prin curea, pe modelul C 230 Kompressor, ce punea la dispozitia celui aflat la volam 190 CP.
Cea de-a treia generatie, W203, aduce pentru prima oara pe modelul de intrare in gama un motor V8 de 354 CP sub forma modelului C43 AMG, care gratie unei cutii de viteze automate cu cinci trepte putea accelera pana la 100 km/h in 5,5 secunde.
Urmatoarea generatie, W204, aduce o alta realizare in domeniul motoarelor diesel, este vorba mai exact de propulsorul de 2,1 litri in patru cilindri al modelului C250 CDI care reuseste sa se “califice” in 2008 pentru Clasa S, fiind primul motor cu patru cilindri care a echipat o limuzina.