Teste

Istoria se repeta – Test BMW X4 3.0d

De 25 iulie 2014No Comments

Inca de la primele zvonuri cum ca BMW va lansa un X6 mai mic am avut permanent inpresia ca istoria se repeta si ca BMW nu vrea decat sa-si sporeasca, fara prea mult efort, numarul “SAV-urilor” din piata, insa la primul contact cu X4 mi-a fost clar ca m-am inselat.

X4 poate fi considerat un X6 mai mic din punct de vedere stilistic, insa este un produs care speculeaza forma nonconformista intr-un segment mult mai accesibil.

Daca riscul esecului a fost eliminat cu ajutorul experientei acumulate cu X6, BMW are de infruntat cu modelul de fata o clientela mai exigenta, care tine cont mai mult de raportul dintre confort si performante, dar si de cel dintre exclusivitate si pret.

A reusit BMW sa-si atinga scopul? Noi zicem ca da, cel putin in varianta de motorizare 3.0d.

Design / Confort

Construit pe aceeasi platforma cu X3, X4 reuseste sa aduca in segmentul SUV un model care sa se indeparteze mai mult de functionalitatea clasica data de caroseriile tip break. E nevoie de putina indrazneala atat pentru a-l produce cat si pentru a-l cumpara,  mai ales ca la acest nivel de pret functionalitatea incepe sa-si spuna cuvantul in alegerea unei masini.

Cu un plus nesemnificativ la lungimea totala si cu ampatamente identice, cele doua modele ofera acelasi spatiu pentru persoanele de pe bancheta, iar spre deosebire de X6, in X4 aici pot calatori trei persoane. Asadar spatiul pentru piciare este mai mult decat generos, insa pot aparea probleme pentru persoanele cu inaltime peste medie din cauza plafonului care coboare destul de mult in partea din spate.

Volumul portbagajului este mai mult decat incapator pentru orice fel de activitate, cei 500 litri pusi la dispozitie fiind usor de accesat datorita hayonului actionat electric. Asadar, daca nu planuesti sa incarci masina pana la plafon, vei avea la dispozitie un spatiu similar cu cel din X3.

Pentru ocupantii locurilor din fata viata la bod este foarte placuta, ergonomia plansei de bord si materialele folosite la constructie transforma operarea comenzilor intr-o activitate foarte placuta. Chiar daca nu esti familiarozat cu amplasarea butoanelor intr-un BMW, perioada de acomodare va inceta in momentul in care inveti cum se foloseste controller-ul de pe consola centrala.

Motor – Cutie de viteze

Cum spuneam, BMW nu are cum sa greseasca reteta atata timp cat sub capota se afla motorul 3.0d. Cei 258 CP sunt bine antrenati si, foarte important, gata de asalt aproape tot timpul.

Avand in vedere caracterul pronuntat sportiv al lui X4, am fi tentati sa recomandam un motor pe benzina, dar sincer n-am gasit nici un argument care sa descalifice propulsorul diesel, din contra.

Vremurile in care motorul diesel iti “tacanea” in creier au trecut de mult, X4 reusind sa fie atat de discret in aceasta privinta incat la turatii joase cu greu poti distinge zgomotul motorului. O data cu urcarea in ture situatia se schimba, insa timbrul celor sase cilindri este cat se poate de placut.

Asa cum ne-am obisnuit deja la modelele constructorului german, cutia de viteze ii poate lasa fara replica inclusiv pe cei mai pretentiosi clienti. E automata, deci nu e perfecta, dar in cea mai mare parte a timpului isi face treaba atat de bine incat uiti ca ai la dispozitie si un mod sport. Acesta poate fi accesat foarte simplu, prin mutarea manetei spre stanga atunci cand se afla in “D”, sau prin selectarea modului “Sport” din butoanele de pe consola centrala, moment in care atat suspensia cat si gestiunea motorului vor trece in acest mod.

Programul standard al cutiei va incerca sa limiteze cat mai mult retrogradarile si turarea execesiva a motorului, mod care nu displace, insa caracterul masinii cere din cand in cand ceva mai “extrem”.

Dinamica / Performante

Caroseria mai inalta ti-ar putea crea senzatia ca X4 nu poate avea un comportament sportiv pe viraje, insa aparentele inseala. O data ce ai selectat modul “Sport”, diferenta dintre X4 3.0d si un 330d va fi data doar de inaltimea de la care conduci.

Raspunsul motorului la apasarea pedalei de acceleratie este instantaneu, iar schimbarea treptelor se face rapid si fara socuri. Fie ca e vorba de un drum virajat sau de oras, X4 se va dovedi extrem de agil.

BMW declara un consum urban de 6,5 l/100 km, insa in traficul bucurestean valoare acestuia s-a stabilizat la aproape 8 l/100 km. O valoare foarte buna avand in vedere performantele masinii, o mana de ajutor venind din partea sistemului start/stop care-si face treaba foarte bine.

Caracterul sportiv al masinii este sustinut si de cele 5,8 secunde necesare pentru a atinge 100 km/h, dar si de viteza maxima de 234 km/h.

Setarea standard a suspensiei filtreaza destul de bine denivelarile din asfalt, oferind celor aflati la bord o calatorie placuta, insa e nevoie de modul Sport pentru a atinge limitele masinii. Transmisia xDrive se ocupa de repartizarea cuplului in functie de aderenta fiecarei roti oferind o aderenta optima in fiecare moment, fapt care ne permite sa apasam cu incredere pe pedala de acceleratie.

Concluzie

BMW X4 3.0d iese din tiparele unui SUV standard, asa cum a facut-o si X6, si ofera o forma mai potrivita cu caracterul sport al marcii. Colfortul pasagerilor si finisarile sunt la cele mai inalte standarde, singura “scapare” fiind plafonul plonjat care reduce spatiul pentru cap la locurile din spate.

Constructorul german are prin acest model, un avantaj in fata concurentei care ofera modele similare ca performante, dar cu un design mai putin indraznet. Exclusivitatea pe care X4 o ofera in acest segment este binevenita si are un impact mai puternic fata de cel al “fatelui mai mare” avand in vedere segmentul mai accesibil.

Polivalenta este intr-adevar una dintre calitatile cele mai importante ale uni SUV, insa la acest nivel de pret faptul ca nu mai poti sa incarci masina pana la plafon din cauza formei este un avantaj. 

{gallery}Test BMW X4{/gallery}

Share

Leave a Reply

17 − two =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373