Surse apropiate marcii Jaguar spun ca producatorul britanic lucreaza la un model mai mic, cu tractiune fata. In spatele acestei decizii se regasesc normele de poluare UE care vor intra in vigoare din 2020.
Cum producatorii premium au in general motorizari de inalta performanta este dificil sa indeplineasca o medie de emisii per gama de 95 g/km. Jaguar trebuie sa se pregateasca pentru acel moment iar solutia unui model mai mic, cu tractiune fata, pare singura cale.
Mai mult, politicienii UE vor inainta incepand cu anul viitor urmatoarea tinta privind reducerile de CO2 la masini, iar unele voci sustin ca post 2020 media acceptata per gama auto va fi cuprinsa undeva intre 68 si 78 g/km.
Jaguar este nevoita sa faca investitii uriase pentru dezvoltarea unei noi platforme cu tractiune fata care nici nu va putea fi extrem de profitabila. Noul model ar putea deveni realitate catre sfarsitul acestui deceniu, dupa XS din 2015 si crossover-ul asteptat in 2016.