Stiri

Jumatate dintre clientii chinezi nici nu vor sa auda de masinile japoneze

Relatiile reci dintre China si Japonia nu sunt tocmai o noutate, ele avand origini adanci in istorie. Situatia este cunoscuta la nivel international si poate fi reflectata mai ales in felul in care consumatorii din China reactioneaza la produsele nipone.

Un sondaj arata ca jumatate dintre chinezi nu ar cumpara o masina japoneza. Realizat de Bernstein Research, sondajul a avut la baza peste 40.000 de repondenti dintre care 51% nici macar nu au luat in considerare optiunea pentru o masina nipona.

Sentimentele anti-japoneze sunt mult mai pregnante in orasele mici, afalate in curs de dezvoltare si expansiune, adica fix in regiunile unde incepe sa fie un potential din ce in ce mai mare pentru piata auto.

Aceste zone vor fi tintele producatorilor auto, pentru ca aici exista nevoie de masini. Nationalismul este foarte puternic in astfel de orase, spre deosebire de orasele cosmopolite precum Beijing sau Shanghai, principalele piete de desfacere pana acum pe cea mai mare piata auto a lumii.

Pe segmentul premium, aflat la mare cautare in China noilor imbogatiti, germanii incep sa domine autoritar in fata brandurilor japoneze care pierd teren din cauza curentului nationalist.

Expertii spun ca brandurile premium nipone vor recupera incet din cota de piata, insa chinezii vor romane la ideea de a cumpara masini germane. Aparent, majoritatea chinezilor isi doreste o masina nemteasca si o chestiune care tine mai degraba de moda. In schimb, studiul a dezvaluit si cateva lucruri pozitive pentru marcile nipone, vazute mult mai bine decat cele coreene. Mai mult, masinile japoneze sunt considerate in China mai confortabile decat cele germane sau americane.

Share

Leave a Reply

9 + 3 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373