HighlightStiri

Noua generatie Sorento va avea si versiune plug-in hybrid

De 18 martie 2020No Comments
;;;;;;;;

Sorento este primul model care se bazeaza pe noua platforma SUV de clasa medie dezvoltata de Kia. Comparativ cu generatia precedenta s-au adaugat 10 mm atat la lungime, cat si la latime, ajungand acum la 4.810 mm, respectiv 1.900 mm. Lungimea suplimentara se regaseste in ampatament, care a crescut cu 35 mm, ajungand la 2.815 mm.

Blocurile optice dispun de o nouă semnătură luminoasă LED pe timp de zi (DRL), numită ‘Tiger eyeline’, iar blocurile optice spate verticale sunt inspirate de la Telluride. Noul Sorento va fi disponibil in Europa in 10 tipuri de culori exterioare si echipat cu jante de 17, 18, 19 inci si, pentru prima data in gama de modele, cu jante de 20 inci.

Design interior

Habitaclul introduce cel mai nou design al marcii, concentrat in jurul celor doua display-uri digitale. Ecranul de 12.3 inci, pentru instrumentele de bord, este insotit de un sistem de navigatie si infotainment cu touchscreen de 10.25 inci, ce permite conectarea cu sistemele Apple CarPlay™ si Android Auto™. Sorento este disponibila in versiune cu cinci sau sapte locuri si are una dintre cele mai mari capacitati pentru bagaje din clasa sa – pana la 910 litri pentru versiunea cu cinci locuri.

Pentru modelele cu sapte locuri, in conditiile ocuparii tuturor locurilor, spatiul de incarcare este marit cu 32% in comparatie cu predecesorul sau, ajungand la 187 litri (179 litri pentru modelele hibrid). In Europa, va fi oferit cu tapiterie neagra din material textil, piele (gri sau o singura nuanta de negru sau in doua nuante negru si gri) sau piele neagra Nappa.

Motorizari

Pentru prima data, Sorento va avea si versiuni electrificate, hibrid sau plug-in hibrid. Sorento Hybrid este propulsat de noul sistem “smartstream”, format dintr-un motor electric de 44.2 kW, asociat cu motorul T-GDI de 1.6 litri, respectiv un pachet de baterii litiu-ion polimer de 1.49 kWh si transmisie automata cu sase trepte. Sistemul dezvolta o puterea maxima de 230 CP, respectiv un cuplu de 350 Nm. Versiunea plug-in hybrid va fi disponibila spre sfarsitul anului 2020.

In oferta figureaza si un turbodiesel de 2.2 litri ce ofera 202 CP si 440 Nm. Cu un nou bloc motor din aluminiu, noul propulsor este in total cu 38.2 kg mai usor in comparatie cu cel de pe generatia anterioara. Mai mult, acesta este cuplat la noua transmisie 8DCT, cu doua ambreiaje umede, dezvoltata in-house. Versiunile cu tractiune integrala (optional) beneficiaza de noile moduri de rulare Terrain Mode, selectate cu ajutorul unui buton rotativ situtat in centrul consolei.

Tehnologie

In functie de specificatii, gama functionalitatilor ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) include ultima tehnologie Kia de asistenta la evitarea coliziunii cu pietonii, biciclistii si alte automobile. Aceasta detecteaza, de asemenea, traficul in momentul virarii intr-o intersectie. Sorento dispune de sistemul de detectare a obiectelor in unghiul mort, sistemul surround View Monitor, sistemul inteligent de asistare a limitei de viteza (ISLA – Intelligent Speed Limit Assist), sistemul smart Cruise Control cu tehnologia Stop&Go si cu ajutorul navigatiei, sistemul de pastrare a benzii de rulare (LFA – Lane Following Assist), sistemul de avertizare a atentiei soferului (DAW – Driver Attention Warning) si sistemul de asistare la rularea pe autostrada (HDA – Highway Driving Assist).

Noul Sorento dispune de sistemul de monitorizare a zonei din spatele automobilului (Rear View Monitor) cu sistemul de asistare la evitarea coliziunilor in timpul parcarii cu spatele (Reverse Parking Collision-Avoidance Assist – PCA). In plus, este primul automobil Kia disponibil in Europa cu noul sistem inteligent de asistare a parcarii de la distanta (Remote Smart Parking Assist – RSPA).

 

 

 

Share

Leave a Reply

fourteen − 10 =