Stiri

Kia dezvaluie noua generatie Sportage, versiunea pentru SUA si Asia

De 8 iunie 2021No Comments
;;;;;;;

Kia Corporation a prezentat azi primele imagini cu cea de-a cincea generatie Sportage. Mai precis este versiunea destinata pietelor SUA si Asiei, deoarece pentru prima data in istoria modelului, Kia a decis sa produca pentru Europa o versiune separata, cu un design diferit. Noul model, rupe radical legatura stilistica cu actuala generatie, propunand un exterior inspirat de EV6. Adusa in prim plan la inceputul anului, noua filozofie de design Kia, Opposites United, este directia principala pe care noul Sportage o adopta, fiind, din acest punct de vedere, modelul care va influenta urmatoarele generatii ale marcii coreene. La dezvoltarea noului SUV au colaborat studiourile de design din Coreea, Germania, SUA si China. 

Partea frontala nu mai are absolut nimic in comun cu actualul model. Grila imensa si blocurile optice disimulate in extreme, alaturi de semnatura luminoasa in forma de bumerang, aduc o senzatie optica potentata in ceea ce priveste latimea caroseriei.

Apare si noul logo pe capota, proiectoare de ceata plasate in partea de jos, in vreme ce bara de protectie si capota contribuie spectaculos la definirea nasului de tigru modern. Montantii A sunt foarte subtiri, suprafata vitrata laterala generoasa si linie ascendenta catre montantul D. Portierele sunt desenate astfel incat sa acopere pragurile, protejand astfel de murdarie la interior, in vreme ce oglinzile sunt montate acum pe panoul portierei, in stilul Mazda. 

Spatele pastreaza ideea stopurilor unite, dar restul detaliilor sunt noi. Logo-ul are dimensiuni generoase, luneta primind un eleron integrat. In fotografiile de presa se poate distinge ca apelativul pe care il vor avea versiunile cu tractiune integrala va fi 4X. Kia nu a anuntat inca nimic despre motorizari, dar cu siguranta toata gama va avea sistem mild hibrid, plus variante hibrid si plug-in hibrid, daca nu din momentul lansarii, intr-un viitor foarte apropiat.

Interiorul aduce doua display-uri de mari dimensiuni, unite, pentru a da senzatia unei singure unitati de infotainment. Au ramas putine butoane fizice, precum cele doua de sub ecranul central, pentru reglarea temperaturii sistemului de climatizare, respectiv pe consola centrala, pentru sistemul de tractiune integrala, incalzirea si racirea scaunelor, respectiv incalzirea volanului. Schimbatorul de viteze are forma unui bulb rotativ, iar forma DRL-urilor se regaseste la gurile de aerisire si manerele de deschidere ale portierelor. 

Share