

Ultimele rezultate ale studiului general „J.D. Power Vehicle Dependability Study” (VDS) realizat in SUA desemneaza brandul KIA pe primul loc. Este pentru prima data in istoria J.D. Power, cand un brand non-premium este desemnat castigator general (anul trecut, KIA a ocupat locul 3 la general). Clientii KIA au clasat marca inaintea tuturor marcilor de pe piata auto “de masa” si premium, acordand un scor de 145 la capitolul „probleme la 100 de vehicule” (PP100), depasind media industriei cu 47 de puncte.
La studiu au mai participat 31 de marci, J.D. Power chestionand 29.487 de clienti. Au fost luati in considerare numai cumparatorii si detinatorii de contracte de leasing de masini si camioane usoare noi produse in 2019 si inmatriculate pentru uz personal. sondajul din acest an a introdus noi criterii stricte care au determinat cresterea cu 59% a problemelor raportate fata de cifrele din 2021 si au crescut mediile problemelor PP100 de la 121 la 192.
Cea mai bine clasata marca premium a fost Genesis – pozitia a patra -, care face parte din Hyundai Motor Group, alaturi de Kia si Hyundai (locul trei in acest top). Europenii apar abia pe locul sapte – marca Porsche -, iar intre marcile premium, BMW se situeaza deasupra mediei industriei, in vreme ce Mercedes-Benz, Audi, Jaguar si Volvo sunt sub pragul mediu de 192 al PP100.
