Teste

Kineto-discretie

De 8 iulie 2011No Comments

Ce poate releva un test la finalul lui 2009 cu un Mondeo Titanium X ? Modelul e lansat de aproape 3 ani, s-a vandut cu success in Romania, s-a scris peste tot de el, il are vecinul de la bloc, colegul de servici, dealer-ul Ford din cartier, pe scurt, e un model comun, fara nimic foarte special. Si totusi… de ce l-am testat?

Devierea de la caracterul de actualitate al unui test auto are de aceasta data o justificare mai speciala. Am petrecut 4 zile cu un model asimilat foarte bine de catre piata din Romania, perioada in care am dedus ce inseamna un model cu foarte mare miza pentru Ford aflat la asa-numita perioada de maturitate in piata. Efectiv am vrut sa vedem ce inseamna un Mondeo la 3 ani dupa lansare in peisajul bucurestean. Nu vom pune accent pe detalii stilistice sau elemente de noutate, s-a tot vorbit despre ele si in mod cert majoritatea nu vor mai impresiona astazi. 


Cum “dai” astazi intr-un Mondeo?

Testarea unui model la 3 ani de la lansare difera semnificativ de testul in premiera. Nu mai intoarce nimeni capul dupa forme noi, nu te mai intreaba la semafor posesori ai generatiei anterioare de Mondeo cum e, cat consuma, cat costa sau daca e zgomotos. Atributul definitoriu pentru starea pe care o simti intr-un Mondeo la final de 2009 este “discret”. Asta ca sa nu spunem camuflat. Nu te remarca nimeni, nu superi pe nimeni prin faptul ca e criza si tu epatezi in vreun fel cu cine stie ce model. E o stare de relaxare pe care o resimti daca te impaci cu ideea ca ai totusi un model comun. Un model corect, fara mari probleme sau rechemari in service in decursul celor 3 ani trecuti de la prima vanzare. Faptul ca modelul e in echipare Titanium X iti confera un plus de incredere, si creste valoarea la revanzare, insa nu exprima in trafic absolut nimic special.

Cateva detalii tehnice…

Propulsorul diesel 2.0 TDCi dezvolta 143 CP si un cuplu maxim de 320 Nm. Ford a utilizat foarte mult acest motor cu tehnologie common-rail pe modelele sale, motiv pentru care fiabilitatea acestuia a crescut semnificativ. Etajarea cutiei cu 6 rapoarte inclina caracterul propulsorului catre zona de economie in conditiile in care cuplul este suficient de bine livrat pentru efectuarea unor depasiri in forta. Acordam un minus pentru propulsorul care s-a dovedit a fi destul de zgomotos in comparatie cu unitatile 2.0 diesel ale concurentei.

Ce e notabil la un Mondeo Titanium X?

In primul rand, daca luam in considerare criteriile de baza ale culturii clientului roman de model din aceasta gama, spatiul interior poate fi considerat cel mai mare plus. Rabatarea banchetei ofera un spatiu de incarcare de peste 800 de litri, fapt ce il plaseaza in varful segmentului sau din acest punct de vedere. Accesul la spatiul de depozitare este facilitat de unghiul mare de deschidere al hayonului. Un al punct forte este reprezentat de gama larga de optionale a versiunii Titanium X. Display-ul central de mari dimensiuni, clima, jantele pe 18 inci, scaunele sport, farurile cu xenon, pilotul automat plus multe altele fac din posesorul unui Mondeo Titanium X un sofer multumit de alegerea sa. Accentul s-a pus pe dotarile interioare, design-ul exterior beneficiind de o amprenta usoara, ce diferentiaza un model in echiparea de top Titanium X de restul gamei. In ciuda echiparii cu jante de 18 inci, suspensia lucreaza lin, fara a transmite socuri in volan sau zgomote puternice la interior in cazul trecerii peste denivelari. In ciuda folosirii unor materiale indoielnice la interior, se transmite o senzatie de robustete tipica modelelor germane, fragilitatea neavand nicio legatura cu caracteristicile masinii.

Cat costa? Cat Consuma? Cat cheltuim cu asigurarea?

In echiparea Titanium X, Mondeo 2.0 TDCi se comercializeaza la un pret de 27.780 euro cu tot cu TVA. Optionalele pot ridica pretul masinii cu inca 3.000 de euro, singura dotare ce merita cu adevarat este sistemul de navigatie profesional. In rest, simple mofturi. Consumul inregistrat in testul nostru de 400 km a fost de 6,2 litri/100 km. O abatere de sub 15% fata de cel declarat de Ford, anume 5,9, acceptata in conditiile noastre de trafic. Asigurarea RCA costa in medie 612 RON, in timp ce CASCO se incadreaza intre 1100 si 1600 euro pentru un an.

Verdict

Daca in primele luni de la lansare Mondeo impresiona prin noua filozofie de design “Kinetic” si prin asocierea cu agentul Bond in ultimul sau film, finalul lui 2009 releva o stare de fapt a istoriei oricarui model, de la care Mondeo nu face abatere. Modelul a ajuns la maturitate, problemele tehnice cauzate de fabricatie au disparut iar alegerea pentru un Titanium X vine deja foarte natural. E un cumul de sentimente care te fac sa cumperi masina. Esti relaxat pentru ca te rasfata multitudinea de dotari, increzator pentru ca lipsesc problemele, fericit pentru ca masina are grija de portofelul tau si poate putin suparat pentru ca design-ul nu mai impresioneaza cu nimic. E un soi de banalitate data nu atat de uzura morala a imaginii, cat mai mult de rapiditatea cu care evolueaza design-ul concurentilor, chiar si in perioade de criza. Dar de ce ai vrea sa impresionezi cu un Mondeo, cand poti sa fii egoist si sa te bucuri doar tu de cel mai echipat Ford? 

 

Multumiri speciale dealerului Ford, Colina Motors. Pentru oferte speciale si teste cu modelele Ford, vizitati www.colinamotors.ro !

Share

Leave a Reply

sixteen + eight =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373