
Fara teama de a gresi putem spune ca Gemera este cel mai surprinzator debut al zilei de 3 martie. Vorbim despre primul model cu 4 locuri al marcii suedeze descris de Christian von Koenigsegg ca un „Mega-GT”, model care da nastere unei noi categorii in industria auto.
Text: Teodor Stefan
In suedeza, „Gemera” se traduce prin „a oferi mai mult”. Cat de mult ofera noul Koenigsegg? Sistemul de propulsie plug-in hybrid dezvolta, in total, 1700 CP si 3500 Nm. Pentru a ajunge la aceste cifre, Koenigsegg a combinat 3 motoare electrice cu un propulsor bi-turbo de 2 litri cu 3 cilindri si tehnologie Freevalve botezat „Tiny Friendly Giant” (TFG). Acest motor conventional produce 600 CP si 600 Nm, restul de 1100 CP provenind de la cele 3 motoare electrice: cate unul pe fiecare roata spate si al treilea pozitionat pe arborele cotit al motorului.
Performantele dinamice sunt impresionante: 1,9 secunde pentru sprintul 0-100 km/h si 0-400 km/h intr-un timp record (Christian von Koenigsegg a evitat, momentan, sa spuna o cifra exacta). Cele 3 motoare electrice pot duce Gemera pana la 300 km/h, iar autonomia modelului in mod pur electric este de 50 km. Sasiul Gemerei dispune de all-wheel torque vectoring, respectiv punte directionala spate.
Din habitaclu nu lipsesc sisteme de divertisment pentru pasagerii fata si spate, Apple CarPlay, conexiune la Internet, Wi-Fi, sistem audio cu 11 incinte acustice, camere de luat vedere (interior si exterior), climatizare pe 3 zone si 8 suporturi pentru pahare, cate doua (rece si cald) pentru fiecare pasager. Koenigsegg va produce 300 de exemplare Gemera la un pret de pornire de 1 milion de dolari.