Dupa ce am aflat ca cei de la Koenigsegg ar putea lansa peste cinci ani un model cu patru usi, se pare ca suedezii lucreaza in paralel si la un motor fara axa cu came.
Conform Top Gear, istoria acestui motor incepe in urma cu 14 ani cand fondatorul companiei, Christian von Koenigsegg , cocheta cu acesta idee, in ultimii ani fiind desemnata o echipa de opt ingineri pentru a o tranpune in realitate.
„Dupa cum vad eu lucrurile, daca motorul ar fi un pian iar supapepe ar fi clape, atunci arborele cu came este ca si cum ai canta la pian folosind coada de la matura. Motivul pentru care intr-un motor exista patru supape pe cilindru in loc de doua este pentru ca acesta sa respire mai usor la turatii ridicate, dar acest lucru dauneaza la turatie joasa pentru ca viteza mica a amestecului care intra in cilindrii reduce turbulentele care optimizeaza arderea”, ne explica Christian von Koenigsegg.
Eliminarea axei cu came va permite varierea fara efort a timpului de deschidere a supapelor si o implementare mai elaborata a functiei de dezactivare a cilindrilor, in plus fiind imbunatatit sitimpul de raspuns al motorului prin controlarea acceleratiei din supape, direct in camera de aerdere.