“Astazi este o zi importanta. Lancia este pregatita pentru Europa, facand primul pas pentru a deveni o marca credibila si respectata in segmentul premium”, a declarat Luca Napolitano, CEO Lancia. Planul pe 10 ani va incepe in 2024, cu lansarea noii Ypsilon, care va avea in jur de 4 metri lungime si este 100% electrificata.
Urmeaza in 2026 un nou model de 4,6 metri lungime, care va intra in segmentul C, iar in 2028 se va lansa o noua interpretare a lui Delta. Este vorba despre o masina de 4,4 metri lungime, diferita estetic de restul gamei, cu un design angular si musculos. Cele trei modele vor acoperi 50% din piata si vor avea sarcina de a contribui la imbunatatirea perfoamtelor Grupului Stellantis in zona premium.
Strategia de electrificare este clara: din 2026 vor fi lansate doar modele electrice, iar din 2028 vor fi vandute exclusiv masini electrice. In plus va fi implementat un nou model de distributie, cu 50% vanzari online. In afara de Italia, vor mai fi infiintati 100 de dealeri, in 60 de orase importante din Europa. Cele mai importante piete, fara Italia, nominalizate de Lancia, sunt Franta, Germania, Spania, Belgia, Luxemburg si Olanda. de altfel au si fost numiti Brand Managerii pentru aceste tari.