Teste

Lexus a lansat noul GS in Romania. L-am testat pe circuit!

De 8 iulie 2012No Comments

Noul Lexus GS a fost lansat in Romania. Divizia de lux de la Toyota vinde modelul incepand de la un pret de 53.300 euro cu TVA inclus.

Chiar daca circuitul de la Amchart Tunari este un pic prea lent si cam scurt, un circuit manusa pentru karturi, cei de la Lexus au compensat cu noua generatie a modelului GS si cu echipa de piloti in fruntea carora se afla campionul national de raliuri, Vali Porcisteanu.

Drumul peste malul de asfalt catre locul de ambarcare este lung. Mai ales daca la volanul unui Lexus GS 450h F-Sport te asteapta un campion. Performanta si luxul au fost cele doua nume pe care Lexus le-a purtat mereu, cu toate ca sedanul GS nu este inchinat tocmai circuitelor de automobilism. Totusi, pachetul F-Sport promitea ceva, la fel si numele pilotului care statea la volan.

O zi de 13 este ca prevestirea unui ghinion, lucru care avea sa i se intample lui Vali Porcisteanu in primul viraj, vehiculul a plecat pe frane si spoilerul dreapta fata a suferit un pic. Insa nimeni nu a dat inapoi de la chemarea noului GS. Cand vezi un Lexus la marginea circuitului parca uiti sa-l privesti, singurul gand ramane virajul, pista. 

Pe un circuit, fie el si unul destul de lent, totul dureaza putin. Mai vrei. Asta a fost prima senzatie la despartirea de noul Lexus GS 250 Luxury, un model orientat spre confort si eleganta si mai putin spre performanta. Totusi, modelul ar putea face furori pe sosea, pe drumurile virajate, iar multitudinea de sisteme care ajuta dinamica tocmai confirma acest lucru. Insa, aici, pe pista, nu e tocmai casa lui. Astfel am avut ocazia sa-mi arunc privirea peste plansa de bord dominata de aparitia unui LCD de 12,3 inch, cel mai mare ecran din lume instalat pe o masina. Bordul este impartit in doua, pe langa sectorul LCD-ului urias facandu-si aparitia si o zona operationala, in care sunt plasate comenzile pentru diverse functii. N-a fost nevoie sa ne acomodam prea mult cu comenzile masinii, pentru japonezii sunt stapanii ergonomiei. Totul este la locul lui, soferul fiind rasfatat cat se poate mai bine. Desi la volan se afla unul dintre pilotii scolii Titi Aur, sedanul GS isi arata limitele pe acest circuit foarte virajat, caracterul subviratoriul fiind extrem de suparator.

Am stabilit ca o sa ma multumesc cu caracterul luxos al vehiculului si am trecut in dreapta campionului national de raliuri pentru o prea scurta experienta la bordul lui GS 450h F-Sport. La interior, in linii mari lucrurile stau la fel, insa sub tine simti o noua dimensiune a lucrurilor.

Suspensia sport si motorul mai performant lasa in urma cutia automata destul de greoaie. Vehiculul este dus la limita superioara si incepe sa sufere. Vali imi tot arata cum subvireaza si cat de misto te pune inapoi spatele. Da vina pe circuit. La finele unei prea scurte linii drepte pedala de frana este apasata brusc pentru a-ti face intrarea intr-un ac de par strans. Aici, Lexus releva un nou fel de ABS, care nu-ti mai da impuls in pedala si nu mai face zgomotul specific, un upgrade interesant pentru situatiile limita, cand exista riscul de a te speria sub gadilarea pedalei. Pe un circuit cum este cel din Amchart, e greu de crezut ca 345 de cai putere pot fi folositi in totalitate. Insa cand de volan trage Porcisteanu, saracele anvelope sunt exploatate la maxim, guma sare din ele precum morcovul din razatoare, nici nu ai timp sa vezi cand ai iesit din virajul larg, de viteza, ca totul se incheie mult prea curand.

Degradat in scaunul soferului, prima senzatia la volanul lui GS 450h F-Sport este indusa de sistemul Lexus Dynamic Handling, care integreaza directia asistata cu raport de multiplicare variabil (VGRS) cu DRS (Dynamic Rear Steering), cu sistemul de management integrat al dinamicii automobilului VDIM si suspensia adaptiva variabila (AVS), obtinand astfel unghiul ideal intre rotile din fata si din spate si determinand un raspuns mai rapid si mai exact al vehicului la actiunile soferului. Cand sedanul de largi dimensiuni este exploatat la maxim pe un circuit care obliga masinile sa subvireze, vei simti ca exista o diferenta clara intre un model gandit pentru sosea si unul pentru circuit. Asta o spune si Vali Porcisteanu, care concluzioneaza ca masina este misto. Pentru tot ceea ce stie sa faca pe sosea, pentru felul in care se lipeste pe virajele de viteza, pentru directia extrem de bine pusa la punct de inginerii niponi si pentru multe altele care pot fi chestionate mai jos.

Motor

GS 450h este primul sedan premium cu tractiune spate si motor amplasat frontal, echipat cu un sistem hibrid integral cu doua motoare electrice si care beneficiaza de un motor pe benzina V6 cu ciclu Atkinson si injectie directa D-4S de ultima generatie. A doua generatie a sistemului Lexus Hybrid Drive beneficiaza de multiple imbunatatiri ce ajuta la reducerea consumului de combustibil si emisiilor de CO2, Nox si PM, contribuind totodata la obtinerea unor performante comparabile cu cele ale motoarelor V8. Cu o putere totala de 345 CP si acceleratie de la 0 -100 km/h in 5.9 secunde, noul GS atinge o viteza maxima de 250 km/h. Consumul de combustibil a fost redus cu peste 23%, la 6.0l/100 km si emisii de CO2 de 139 g/km. Pachetul de echipare  F SPORT beneficiaza de elemente exclusive de design exterior si interior si de suspensie sport.

Design

Noul model dispune de un design exterior si interior complet nou, aliniat filozofiei de design L-finesse. Designul exterior indraznet include o grila frontala mai agresiva, care confera noului model o prezenta puternica, impozanta. Desi pastreaza aceeasi lungime ca si generatia anterioara, noul GS are consola fata cu 10 mm mai scurta, iar consola spate cu 10 mm mai lunga si este cu 30 mm mai inalta decat modelul anterior. Pentru a imbunatati stabilitatea la viteze mari, ecartamentul fata a fost crescut cu 40mm, iar ecartamentul spate cu 50 mm. Latimea vehiculului a crescut cu 20 mm. Continuand linia de design implementata la modelul CT 200h, modelul dispune de o grila frontala mai lata, alcatuita dintr-o singura bucata, care face ca noul GS sa fie usor de recunoscut si integrat in familia modelelor Lexus.  

Interior

Interiorul  reprezinta o continuare a temei de design interior prezenta pe noua generatie de modele Lexus. Un habitaclu cu design ergonomic, focusat in jurul soferului, permite clientilor sa se bucure de confort maxim. Designul elegant al plansei de bord marcheaza o linie orizontala ce confera senzatia de spatiu interior marit, in timp ce finisajul usilor si al consolei centrale creeaza un spatiu sigur si placut pentru ocupanti. Plansa de bord este divizata in doua zone distincte: o zona in care sunt afisate informatiile pe un ecran LCD de 12,3 inch, cel mai mare din lume instalat pana acum pe un vehicul de serie, si o zona operationala, in care sunt plasate comenzile pentru diverse functii. Fiecare aspect privitor la pozitia la volan a fost atent luat in calcul, pentru a gasi pozitia ideala a comenzilor, a maximiza spatiul si a minimiza posibilia distragere a atentiei soferului si oboseala.

Tehnologii

Cateva tehnologii inovative sunt prezente in premiera pe noul model Lexus GS, printre acestea numarandu-se  sistemul de aer conditionat ‘S-Flow’, dotat cu tehnologie “nanoe” , a doua generatie a sistemului de control Remote Touch si cel mai mare ecran multifunctional montat pana acum la un vehicul de serie. Inovativul sistem “S-Flow” dozeaza si orienteaza fluxurile de aer din interior in functie de temperatura exterioara, numarul de ocupanti din masina si localizarea acestora, sporind eficienta energetica a vehicului. Tehnologia “nanoe ” elibereaza constant in atmosfera particule constand in ioni negativi inveliti in molecule de apa, cu rol in purificarea aerului din habitaclu, eliminarea mirosurilor neplacute, intretinerea tapiteriei, avand in acelasi timp si efect hidratant asupra pielii si parului pasagerilor.

Preturi

 

Lexus nu face masini pentru cei care intreaba cat costa, ci pentru cei care intreaba cand o pot cumpara. Cea mai iefitina varianta este GS 250, disponibila la 53.300 euro cu TVA, insa pentru hibridul de inalta performanta GS 450h trebuie scosi din buzunar fix 63.950 euro cu TVA. Cea mai scumpa versiune – Lexus GS 450h F-Sport – are un pret de 78.950 euro cu TVA inclus.  

Share

Leave a Reply

13 − 9 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373