Renault a creat un Megane care raspunde la doua tipuri de clienti. Cei care doresc confortul si utilitatea unui hatchback compact si cei care vor un plus de sportivitate de la masina lor, fara ca aceasta sa atinga pragul si pretul adevaratilor campioni. Voom.ro a testat Renault Megane GT Line, echipat cu propulsor 1.4 TCe si 130 de cai putere. A fost o reintalnire de bun augur cu una dintre cele mai interesante variante disponibile in gama celebrului model francez. Megane GT Line intruchipeaza usor idea de sportivitate desi nu este o masina care sa te faca sa simti cu adevarat feelingul sportiv.
Este, daca vreti, un Megane sport pentru incepatori,in timp ce pentru ceilalti poate juca rolul unei masini personalizate. Deghizat in chipul unui Megane mai pretentios, moelul spune adevarul inca din denumirea sa, facand trimitere la o linie estetica deosebita.
Motorizare/Consum
In noul test cu GT Line ne-am axat in primul rand pe consum. Pentru a dispune de toti cei 130 de cai putere, trebuie sa-l turati pana la 5.500 rpm, in timp ce cuplul maxim decent de 190 Nm se obtine 2.250 rpm. Propulsorul de pe GT Line raspunde perfect directiei in care se indreapta piata auto. Politica de downsizing s-a potrivit manusa cu acest motor de 1.4 litri, care insa ar fi fost mult mai eficient daca venea in compania unui sistem Start/Stop. Pentru un feeling mai degraba sportiv, inginerii Renault au spus pas acestei optiuni si intr-un fel au facut bine, pentru ca masina sa raspunda si pasionatilor de viteza. Prevazut cu reprize excelente, un sprinter pur-sange la semafor, unitatea TCe este pusa in valoare de cutia excelenta, imprumutata de pe generatia anterioara a lui Megane RS.
Cu un consum mediu pe hartie de 6,3 litri, Megane GT Line se inscrie in trendul segmentului. Producatorul francez promite un consum extraurban de 5,1 litri la 100 km si unul urban de 8,4 litri la 100 km.In timpul testului Voom.ro, modelul francezilor a avut un consum mediu de 7 litri la 100 km, in timp ce consumul urban s-a dovedit a fi extrem de influentabil de modul in care pilotezi. Daca doriti sportivitate, plecari rapide de pe loc si folositi consumabilele din plin, nivelul consumului urban nu poate cobora sub 12 litri la 100 km. Pentru a atinge cifra oficiala de 8,4 litri era nevoie de maiestrie si rabdare, insa pentru un sofer normal, care foloseste corespunzator vehiculul si nu este pus in fata unui trafic infernal, nivelul s-ar putea opri undeva la 9 litri la 100 km in mediul urban. La drum lung, consumul scade pana la 5,5 litri la 100 km daca se ruleaza cuo viteza medie de circa 100 km/h.
O ultima caracteristica esentiala a propulsorului este sonorizarea lui inexpresiva, ajutata si de antifonarea excelenta. Lipsit de vibratii, motorul este aproape insesizabil la turatii joase, insa incepe sa dea drumul la muzica abia cand se apropie de linia rosie a turometrului. Pana in 2.500 -3.000 rpm nu veti simti mare lucru si nu veti auzi nimic, insa veti avea parte de agilitatea unui propulsor tacut.
Dinamica & Comportament
Un sprint 0-100 km/h de 9,6 secunde este mai mult decat decent pentru un model gandit mai degraba sa arate decat sa se comporte sportiv. Viteza maxima se pozitioneaza in ton cu rivalii din segment si ajunge la 200 km/h. Chiar daca a primit sasiul de pe vechiul RS, Megane GT Line nu pacaleste pe nimeni din acest punct de vedere. Inginerii francezi au dorit sa pastreze ADN-ul gamei si a mentinut valorile de confort cu care Megane ne-a obisnuit. Directia devine ferma si tare in momentul in care accelerezi constant, in schimb se impune prin usurinta cu care se poate manevra volanul in traficul aglomerat. Dinamica are in mod clar de castigat in cazul lui GT Line, unde prezenta unui sasiu de campion se face simtita.
Modelul a reusit sa reduca din ruliul versiunii de baza iar suspensia ajuta mai mult in viraje, insa nu atinge perfectiunea. Virajele complicate trebuie negociate in continuare cu un simt de raspundere, iar un sfat important ar fi sa nu va ganditi la fratele mai mare RS. La drum lung, hatchback-ul Renault se dovedeste a fi mult mai receptiv la cerintele soferului si criteriile impuse de sosea. Pe autostrada este o adevarata incantare care vine ca o supradoza de relaxare pentru cel aflat la comanda unui vehicul confortabil, cu o suspensie lina.
Estet la exterior, personal la interior
Renault a reusit prin vopseaua speciala si accesoriile interesante sa dea o pata de culoare aparte unei game si asa pestrite. Nelipsit de elganta gamei si clasica forma rotunda, Megane GT Line isi scrie istoria prin nuanta Malta Blue si insertiile cromatice de gri. Bara frontala vopsita intr-un negru glossy, grila usor marita, insertia literelor G si T precum si tentativa de deflector de pe spate ne aduc in fata unei tinute iesite din tipare. Bordul se aprinde si ne aduce aminte de importanta si insistenta asupra culorii gri. In locul ceasului galben de pe RS, ne potrivim ora dupa instrumentarul gri al GT Line-ului, fara sa ne amagim, pentru ca fiecare armasar are originea lui.
Dincolo de acest aspect inspirat din lumea lui RS, Megane GT Line este mai uman decat ne asteptam sau cel putin asa arata interiorul lui. Un clasic habitaclu de Megane nu este un motiv de critica, ci o normalitate pe care o consemnam ca atare si nimic mai mult. In orice caz, nivelul dotarilor si calitatea corecta a materialelor dublate de spatiul interior se regasesc printre plusurile modelului frantuzesc.