

Programul electric va fi derulat printr-o noua divizie, denumita Lotus Technology, in parteneriat cu producatorul chinez de vehicule electrice, NIO. Constructia sediului central, care va fi la Wuhan, China, a debutat acum si va fi gata in 2024. Tot acolo, in urma unei investitii de 900 milioane de lire, se va deschide la sfarsitul acestui an o fabrica destinata producerii modelelor electrice pentru pietele globale.
Noua fabrica Lotus este prima din lume ce integreaza un circuit de testare inteligent, unde masinile pot veni/reveni din fabrica utilizand tehnologia de condus autonom, fara interventie umana. Are 16 curbe si este proiectata pentru a permite atingerea unor viteze maxime de pana la 230 km/h. Prezenti la evenimentul ce marcheaza debutul lucrarilor pentru noul sediu, oficialii Geely, Lotus si NIO au anuntat planul pentru urmatorii cinci ani, in care sunt prevazute patru modele electrice.

Primul dintre ele, cunoscut sub numele de cod Type 132, este un SUV de clasa mare si va fi lansat anul viitor. Va fi urmat in 2023 de un coupe cu patru usi de segment E (proiectul Type 133), iar in 2025 se vor lansa un SUV de segment D (Type 134). In fine, cel de-al patrule model este o electrica sportiva (Type 135), programata pentru 2026. Noile modele se vor alatura actualelor Evija si Emira (ultimul model ICE Lotus), ambele produse la Hethel, UK.
Referitor la viitoarele modele premium, dezvoltarea lor se va face pe arhitectura Lotus Premium, anuntata inca din luna aprilie. Aceasta suporta ampatamente intre 2.889 – 3.100 mm, pot fi folosite pentru modele incepand de la segmetul C+ si pana la E, respectiv baterii intre 92 – 120 kWh, compatibile cu sistem de incarcare de mare putere, la 800 V. Modelele dezvoltate pe platforma Lotus Premium sunt capabile de acceleratii 0-100 km/h in mai putin de 3 secunde.
