

La doar o saptamana dupa ce a confirmat lansarea unei noi familii de modele electrice, Lotus prezinta, in premiera mondiala, noua platforma tehnica si tehnologia care va sta la baza viitoarelor modele. Este vorba despre o arhitectura modulara, ce va permite dezvoltarea unei game extinse de supercaruri. Doua modele sunt cu doua locuri, cel mai mic avand ampatament de minim 2.470 mm, baterie de 66,4 kWh si un singur motor, de 350 kW, in vreme ce versiunea mai puternica este echipata cu doua motoare, cu o putere maxima totala de 650 kW si baterie de 99,6 kWh. Ampatamentul depaseste 2.650 mm, valoare intalnita si la cel de-al treilea model, care este un 2+2. Acesta va avea baterie de 66,4 kWh si versiuni fie cu un motor, fie cu doua.
Dezvoltata in cadrul proiectului LEVA (Lightweight Electric Vehicle Architecture), noua arhitectura poate gazdui doua tipuri de layouturi pentru baterii: montate la mijloc, ideal pentru supercaruri, respectiv pozitionate orizontal, sub podea. Datorita solutiilor inovatoare, structura posterioara este cu 36% mai usoara decat la Lotus Emira V6. Richard Moore, Executive Director, Engineering, Lotus Cars declara ca: “Proiectul LEVA este la fel de revolutionar pe cat a fost arhitectura Elise la lansarea ei, in 1996.”