Teste

Mai mult spatiu, acelasi stil – Test Renault Clio Estate 1.5 dCi

De 21 iunie 2014No Comments

Cea de-a patra generatie Clio a inlocuit functionalitatea cu designul in fruntea listei de prioritati, insa constructorul francez a adaugat in gama modelul Estate pentru a compensa acest lucru.

Spatiul suplimentar transforma modelul Clio intr-o masina de familie ce poate face fata unui concediu, fara a altera prea tare calitatile de citadina. Asadar, Clio Estate se descurca bine in ambele situatii, dar va trebui sa acepti cateva compromisuri daca vrei unul.

Design – Confort

Renault a reusit sa “ascunda” o caroserie break  sub designul noului Clio IV fara ca noul model sa “strige” functionalitate. Din contra chiar, Clio Estate are o silueta mai dinamica si mai eleganta ce nu lasa impresia ca toate aceste modificari au fost facute in numele spatiului util. 

Clio Estate ofera toate calitatile versiunii hatchback, carora li se adauga un portbagaj mai generos, totul fiind ambalat intr-o caroserie ce ne duce cu gandul la modelele shooting-brake, avand in vedere ca portierele din spate au clantele “scunse”.

Cei 204 mm care au fost adaugati la lungimea totala se traduc in practica prin cresterea volumului portbagajului de la 300 litri, cat ofera Clio IV hatchback, la 443 litri. Cresterea este semnificativa, iar portbagajul poate “inghiti acum mai mult decat cumparaturile zilnice si o servieta, insa pentru deplasarile mai lungi va trebui sa-ti planifici foarte bine bagajele.

Scaunele din fata ofera un confort foarte bun, iar spatiul rezervat pentru cap si piciare este suficient atata vreme cat inaltimea pasagerilor nu este peste medie, in schimb cei de pe bancheta beneficiaza de un spatiu pentru cap mai mare cu 15 mm fata de hatchback. Cei familiarizati cu modelele Renaul se vor simti ca acasa la bordul lui Clio Estate, satelitul de comanda al instalatiei audi fiind in acelasi loc, iar comanda pentru pilotul automat se afla tot pe consola centrala. 

In schimb versiunile echipate cu R-Link vor oferi o experienta mult mai placuta data de accesul la o gama variata de servicii, soferul putand instala apicatii suplimentare disponibile in R-Link Store.

Motor – Cutie de viteze

Motorul 1.5 dCi si-a aratat calitetile in nenumarate randuri pana acum, asadar nu mai are nevoie de nici o prezentare. Buneinteles, atuul principal ramane consumul redus de combustibil, iar majoritatea clientilor vor tine cont de acest loucru. 

Versiunea de 90 CP ofera performante suficiente pentru o masina de familie si poate face fata fara probleme unei calatorii mai lungi cu patru sau cinci pasageri plus bagaje. Etajarea cutiei de viteze este orientata mai mult catre reducerea consumului de combustibil, asadar rapoartele mai lungi vor face ca lipsa celei de-a sasea trepte de viteza sa se faca simtita doar pe autostrada, la viteze de croaziera  de peste 130 km/h.

Consumul mediu de 3,5 l/100 km anuntat de constructor este mai optimist decat in realitate, insa dca vei adopta un stil de condus linistit valoarea indicata de computerul de bord nu va fi cu multmai mare.

Dinamica – Performante

Asa cum ne-am obisnuit la modelele Renault, confortul suspensiei este bine adaptat drumurilor din Romania, insa linia sportiva a caroseriei este sustinuta de  un caracter dinamic al trenului de rulare si al directiei. Renaul Clio Estate 1,5 dci poate atinge o viteza maxima de 178 km/h, iar demarajul pana la 100 km/h se realizeaza in 11,6 secunde. Ambele limite vor fi insa rar atinse in viata de zi cu zi, avand in vedere ca este vorba de un breack totusi. 

Cum spuneam, motorul se remarca in special prin consumul redus de combustibil si robustete, iar masina se va comporta exemplar cata vreme nu-I vei cere sa-si depaseasca atributiile. Impins la limita, motorul turbo-diesel  va pune la bataie toti cei 90 CP, insa zgomotul va incepe sa se faca remarcat in habitaclu, iar castigul in performante fata de un stil de condus ceva mai rapid nu se prea justifica.

Concluzie:

Renault Clio Estate se adreseaza celor car au nevoie de o masina de oras cu o capacitate de incarcare ceva mai mare. Cu o lungime de 4,28 m, Clio Estate poate ocupa orice loc de parcare din oras, dar poate indeplinii si rolul de masina de vacanta, totul la un pret de plecare de 8.350 de euro. Pentru a beneficia de motorul diesel de 90 CP e nevoie de cel putin 11.950 de euro.

{gallery}Renault Clio Estate 1.5 dCi{/gallery}

Share

Leave a Reply

four × 4 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373