Franta a blocat importul a cateva modele Mercedes-Benz pe motiv ca sisteme de aer conditionat functionau pe baza unui agent R134a, care conform testelor desfasurate in UE ar fi toxic pentru mediu.
Mai nou, o alta serie de state UE doreste sa urmeze modelul Frantei invocand substanta folosita in aparatele de aer conditionat. Sistemele de racire ale masinilor vor avea la baza o noua substanta – R1234yf – care va inlocui agentul R134a, considerat toxic. Noua substanta a fost verificata si nu prezinta riscuri pentru cei din habitaclu sau pentru mediul inconjurator.
Singurii care nu sunt de acord cu noua substanta sunt cei de la Daimler, care au efectuat teste independente si au anuntat ca noul agent poate cauza incendii in unele situatii generate de accidentele rutiere. Cu alte cuvinte, daca sistemul de racire se rupe in cazul unui impact si ajunge in zona sistemului de evacuare, exista mari sanse sa fie declansat un incendiu la masina. Statul german este alaturi de Daimler in aceasta situatie si merge impotriva Uniunii Europene, permitand masinilor sa foloseasca vechiul agent de racire.
O intalnire a Comitetului de Tehnica a Vehiculelor Motorizate din cadrul UE, sustinuta la Bruxelles, a stabilit ca toate tarile membre trebuie sa respecte legea si a intarit dreptul de a interzice inmatricularea unor modele. Toate modele Mercedes A-Klasse, B-Klasse si SL, produse dupa luna iunie, sunt interzise in Franta si pot ajunge sa fie scoase si de pe alte piete din UE. Franta si Germania au anuntat ca vor organiza o comisie comuna pentru a solutiona problema.