
Sergio Marchionne, CEO Grupului Fiat si CEO Chrysler, a acordat un amplu interviu cotidianului italian La Repubblica. La inceputul acestui an, Fiat a incheiat achizitia totala a grupului Chrysler. Marchionne, unul dintre cei mai puternici oameni din industria auto, a vorbit despre integrarea celor doi giganti auto, planurile de viitor si strategiile urmatoare pe Italia si SUA, tarile din care provin cele doua grupuri auto pe care le conduce.
“Daca vii cu o noua idee, in Italia ai din start zece obiectii. In acelasi timp, in America ai zece solutii pentru orice problema”.
Despre Chrysler
Sergio Marchionne a recunoscut ca in cazul Chrysler a fost noroc. “Am putut discuta direct cu Trezoreria si nu cu creditorii”. Italianul cu origini canadiene a mai spus ca piata nord-americana este extrem de dura iar Chrylser este abia al patrulea jucator, pentru ca Toyota se afla la mijloc. “Mai avem multe de facut, dar am plecat pe acest drum. Bine ca am avut un instinct bun in 2009 si am preluat Chrysler. Pentru mine, a fost o sansa cu care nu te intalnesti in viata, nu se va mai intampla asa ceva din nou”, a punctat CEO-ul Chrysler si Fiat.
Cazul Italia
Marchionne a recunoscut ca miscarea de a cumpara Chrysler a venit la timp, pentru ca piata din Italia si cea europeana se aflau in cadere. In continuare, seful italian ii combate pe cei care spun ca aceasta achizitie a afectat productia si muncitorii din Italia si raspunde criticilor aduse de Financial Times spunand ca “daca acum valorez cat jumatate de Toyota, cat ar fi valoarea mea fara America?”. Sergio Marchionne, insa, ii intelege pe cei de la agentia Moody’s, care a retrogradat ratingul Fiat din cauza numeroaselor datorii: “Imi amintesc ca in 2007 am ajuns la datorii zero, inainte ca piata sa o ia in jos. Trebuie sa vezi planul de noi modele din aprilie, sa vedem atunci cum se repozitioneaza debitorii. Nu sunt ingrijorat, chiar deloc. ”
Fuziunea Fiat-Chrysler
In stilul sau caracteristic, Sergio Marchionne nu s-a ferit de intrebarile dificile ci le-a anticipat oferind el raspunsurile. Managerul italian a spus ca strategia va fi sa urmareasca pietele cu bani, locurile de unde se poate finanta. Fiat este listat la Milano iar Chrysler la New York. Marchionne spune clar ca piata americana este mult mai prospera, insa subliniaza ca pentru el nici Hong Kong nu e o solutie de lepadat. Boss-ul italian spune ca vrea fuziunea acum, vreau un nou nume pentru companie si ca sediul central este simbolic si nu are nicio importanta, pentru ca productia va ramane in acelasi locuri.
Marea dragoste, Alfa Romeo, si restul lumii
Seful Fiat-Chrysler a anuntat, in premiera, ca Alfa Romeo va veni cu o noua gama de automobile care va fi absolut premium. Mai mult, reteaua de 2300 de dealeri din SUA este gata sa lanseze marca cu cel mai puternic AND italienesc, sustine CEO-ul. Vanzarea catre germani este din nou exclusa, Alfa Romeo urmand sa se reinventeze.
Fiat va ramane marca de volume, baza fiind in modelele Panda si 500, Lancia va deveni doar o marca pentru Italia iar Maserati se va orienta catre lux si exclusivitate.