
Problemele economice cu care se confrunta Batranul Continent au zdruncinat piata auto de la nivelul continentului. Productia si vanzarile de automobile au cunoscut schimbari in functie de fiecare economie nationala.
Daca Germania a reusit sa-si pastreze statutul incontestabil de prima piata auto a Europei, nu acelasi lucru se poate spune si despre Franta, cu a doua industrie auto la nivel de productie si consum. Caderea pietei franceze poate fi pusa in aceeasi ecuatie cu cresterea pietei din Marea Britanie. Astfel, pentru prima data din 1966 incoace, productia de automobile din Regatul Unit o va depasi pe cea din Franta, la nivel de 2013.
Faptul ca piata britanica este pe val poate fi usor de demonstrat prin cifrele de vanzari, care au cunoscut pe 2013 un salt de 10,8 procente, comparativ cu 2012. Piata franceza si chiar si cea germana au scazut la nivelul anului 2013.
Cat priveste productia de automobile, estimarile facute in Marea Britanie ajung la cifra de 1,55 milioane unitati, fata de 1,47 milioane cat au fost raportate in 2012. In acelasi timp, in Franta este estimat un total de 1,54 milioane de unitati, fata de 1,66 milioane cat au existat in 2012.
Specialistii de pe piata britanica spun ca industria din aceasta tara va ajunge la 2 milioane de masini produse anual in doar trei ani. Cresterile sunt atribuite producatorilor Jaguar Land Rover, Mini, Vauxhall dar si celor de super-lux, cum ar fi Bentley si Rolls-Royce.