HighlightStiri

Maserati MC20 da startul revirimentului marcii

De 12 septembrie 2020No Comments
;;;;;;;;

Italienii lanseaza ceea ce este o noua borna in istoria lor moderna: MC20, un supercar cu motor central. Aceasta configuratie a fost folosita ultima data de Trident la modelul Merak, a carui productie a incetat in 1982. Astfel, Maserati se intoarce la originea sa sportiva, avand in vedere ca MC20 nu este o serie limitata, ci un model de serie, de sine statator.

Motorul V6 bi-turbo de 3 litri, botezat Neptun, dupa zeul roman ce a inspirat logo-ul marcii, dezvolta 630 CP/7.500 rpm si 730 Nm/3.000 – 5.500 rpm. Acestia sunt pusi la sol prin intermediul unei transmisii cu doua ambreiaje si opt trepte. 

Maserati MC20 are tractiune spate, cu diferential autoblocant cu alunecare limitata in standard, iar optional poate fi ales un diferential controlat electronic. Soferul poate alege dintre cele cinci moduri de condus: GT, Wet, Sport, Corsa si ESC Off, care anuleaza toate sistemele de control ale masinii.

Cu 2,33 kg/CP, Maserati MC20 se joaca cu cifrele, intrand in clubul select al hypercarurilor care coboara sub 3 secunde pentru sprintul 0-100 km/h. Viteza maxima anuntata este de 325 km/h. Di punct de vedere al sistemului de rulare, suspensia este de tip paralelogram deformabil la ambele punti, etriere Brembo cu sase pistonase in fata si cu patru in spate, respectiv jante de 20 de inci.

MC20 are 4.669 mm lungime, 1.965 latime, ampatament de 2.700 mm si doar 1.221 mm inaltime. Pentru un acces usor in habitaclul cu doua locuri, italienii au ales portiere tip fluture. Interiorul este minimalist, fibra de carbon fiind folosita cu generozitate. Este un cockpit in adevaratul sens al cuvantului, cu butoanele pentru pornirea motorului si functia launch control la vedere, pe volan.

Nu sunt butoane fizice, in afara selectorului pentru modurile de condus si a tastelor alocate transmisiei: D/M si R. Restul informatiilor si comenzilor sunt reunite pe display-ul virtual din spatele volanului si tableta de pe consola centrala, ambele ecrane avand 10,25 inci. 
Pretul nu a fost anuntat oficial, dar surse sigure au avansat intervalul cuprins intre 200 – 300 de mii de euro, ceea ce duce acest Maserati in zona financiara a modelelor Ferrari si Lamborghini.

Share