Nici macar cel mai mare ghinion din lume nu il mai poate impiedica pe Vettel sa castige puncte valoroase. Prima masina Red Bull nu poate pierde decat atunci cand nu concureaza, iar Abu Dhabi a aratat din plin acest lucru. Pornit de pe linia boxelor Vettel a ajuns pe podium. Ce sa mai ceri de la o masina, mai ales dupa un sezon care nu a inceput impecabil?
In Formula 1 performanta nu se atinge decat atunci cand o serie de factori se aliniaza pentru binele echipei: pilotul, specificatiile masinii, regulamentul. Pe langa toate acestea, insa, Red Bull a inteles un element esential acestui sport.
A inteles ca trebuie sa investeasca si unde trebuie sa investeasca. Se vorbeste despre un plafon de investitii care va fi introdus de anul viitor, plafon care nu va schimba mare lucru in Formula 1. Planul a fost gandit pentru a da sanse egale si echipelor mai mici. Pare o gluma din moment ce bugetul maxim stabilit este unul in care se incadreaza marile echipe din F1 si la care competitorii mai mici nici macar nu viseaza. Chiar si in aceasta situatie, Red Bull, conform investitiilor din acest an, nu s-ar putea incadra in acest buget – si asta arata cat pret pune echipa pe performanta. Bineinteles, discutia aceasta merge mai departe spre echipele care au in spate productie de serie si se pot folosi de investitiile si forta de munca de acolo, dar in ciuda controversei ce se invarte in jurul acestei decizii un lucru este vizibil cu ochiul liber: cine plateste are castig de cauza in Formula 1.
Pana la revenirea din vacanta de vara, Red Bull nu aratase mare lucru. A dovedit in afara continentului european ca nu mai are competitie si l-a lasat pe Alonso sa se chinuie, aproape neajutorat, incercand sa mai prinda cateva puncte, destule cat sa castige campionatul. Asta nu inseamna nicidecum ca spaniolul nu isi face treaba. Acesta a fost sezonul in care Alonso a aratat ce poate si a dovedit ca este un pilot de nota 10. In India a fost magnific reusind sa se tina aproape de Red Bull si profitand din plin de problema lui Webber pentru un loc 2 neasteptat. Duminica a mers la fel de bine remarcandu-se cu un nou loc 2 si o incercare pornita putin cam tarziu de a ataca locul 1.
Mai sunt numai doua curse pana la final si lupta pentru titlul de campion este acum o lupta in doi: un underdog, asa cum imi place sa spun, – Alonso –, si masina momentului, condusa de un pilot bun, un dublu campion mondial. Alonso are un mic avantaj in Statele Unite – cel al circuitului nou – spaniolul se adapteaza repede. Circuitul din Brazilia a fost castigat in ultimii trei ani de Red Bull, deci as paria pe Vettel. Pana la urma campionatul va fi decis si de karma pilotilor si, cu putin noroc, asta se va intampla chiar in ultima cursa, asa cum este si frumos la finalul unui an care a schimbat fata Formulei 1.
Revenind totusi la cursa din Abu Dhabi, trebuie remarcata victoria mult asteptata, cea a lui Raikkonen. Nu pot sa nu imi imaginez acei fani nebuni ai finlandezului strigand „Kimi…Raikkonen”, de data aceasta de fericire. Revelatia campionatului, cea mai spectaculoasa revenire, a aratat ce poate. Iar mesajele trimise de Kimi echipei arata cel mai bine firea acestui Ice Man adevarat. Imi va ramane mult timp in minte modul in care cerea sa fie lasat in pace in momentul in care a preluat conducerea cursei: “Stiu ce trebuie sa fac”. Si chiar a stiut. A fost ajutat bineinteles si de problema tehnica a lui Hamilton care a abandonat din pozitia de lider, dar a si stiut sa profite de avantaj din plin.