Teste

Materializarea maturizarii corecte – Test BMW X3 2.0d

De 8 martie 2011No Comments

Am vazut intotdeauna o anumita frustrare in ochii clientilor de X3. Nu ajungeau dintr-un motiv sau altul sa conduca un X5. Insa, erau superiori celor cu Seria 3. Voiau tractiune integrala, isi puneau bazele in xDrive, insa nu faceau pasul catre clasa superioara.

Putini au fost cei care au cumparat un X3 datorita imaginii exceptionale. Fostul X3 ti-l cumparai pentru compromisul oferit. Si spun compromis, nu mix reusit, pentru ca te facea sa treci peste deficientele de design deoarece e o masina practica, economica, si foarte abila pe teren dificil.

2011 ne aduce fata in fata cu noul X3, un model maturizat sub toate aspectele, devenit o alternativa reala la X5. Si nu neaparat pentru diferenta de pret pe care ar trebui sa o platesti, ci pur si simplu pentru ca iti trebuie un motiv cu adevarat intemeiat sa treci la clasa superioara. Da, X3-ul nou a devenit o alternativa serioasa la X5. Cum si Seria 5 a devenit o alternativa la Seria 7. Cresterea in dimensiuni, inlocuirea materialelor folosite pentru finisaje cu unele de o calitate superioara, designul total schimbat, dar si multiplele modificari sub toate aspectele, fac din noul X3 alegerea perfecta pentru majoritatea fostilor sau actualilor clienti de X5. 

Imi rezerv dreptul de a vorbi in acest test numai despre X3 si nu despre concurenti. Atat pentru faptul ca alegerea unui BMW este in 90% din cazuri una emotionala, si ca jurnalisti auto, constientizam acest lucru, dar si pentru diferentierea mult dorita fata de restul modelelor din segmentul SUV-urilor premium. X3-ul devine exact genul de model asemanator elevului simplu de media 9,80 in liceu, care la facultate devine student de 10, are grija si de tinuta sa, are un job de succes si o prietena model. Fara menajamente se poate spune ca X3-ul nou a crescut frumos. Si asta a si dorit BMW. Golul lasat clientilor doritori de SUV in limita a 30.000 de euro, a fost umplut cu X1, disponibil atat cu tractiune integrala, cat si cu tractiune spate. Asa ca o parte dintre doamnele si domnisoarele posesoare de fostul X3, au migrat catre X1 in prima faza, pentru ca acum sa priveasca noul X3 ca pe un model realmente dezirabil.

Pe langa modificarile de natura estetica, cele de natura structurala au menirea de a face din noul X3 o adevarata incantare pentru posesorul sau. Noua cutie automata cu 8 rapoarte dezvoltata in parteneriat cu cei de la ZF rafineaza comportamentul propulsorului diesel L4 de 2.0 litri. Trecerea de la liniste, economie, finete in traficul urban se face prin selectarea modului Sport. Cei 184 CP ai propulsorului diesel cu patru cilindri vor fi potentati de noua setare a cutiei dar si a sasiului. Posesorii pot valorifica astfel la maximum din punct de vedere dinamic avantajele sistemului performant de tractiune integrala. 

Directia activa coroborata cu rapiditatea schimbarii rapoartelor de tractiune in timp real pe fiecare roata, in functie de turatie, aderenta, si stilul de pilotaj, aduc exact acea placere a condusului mult ravnita pentru orice client de BMW.

N-as vrea ca acest test sa se incadreze in tiparele celor conventionale. Noul X3 merita mai mult de atat si macar pentru moment nu o sa insistam pe analize fade ale unor plaje de cuplu, dimensiuni exterioare sau distante de franare. X3-ul nu este pentru acesti maniaci ai cifrelor. X3-ul are mai mult legatura cu zambetul posesorului, rafinamentul propulsorului cu tehnologie Efficient Dynamics sau lejeritatea si rapiditatea jonglarii intre cele 8 rapoarte ale cutiei ZF. 

Si nu facem referire la unghiul de atac sau cel de degajare, pentru ca situatiile in care un posesor al noului X3 va decide sa se aventureze intr-un astfel de teren, in care ii vor fi testate aceste caracteristici, vor fi extrem de putine. Posesorul de X3 va fi mult mai preocupat sa adopte un stil de condus defensiv, insa dinamic, impreuna cu prietenii ori familia la drum lung, si sa valorifice capabilitatile sistemului de tractiune integrala, in loc sa decida sa urce printre busteni sau pietre enorme intr-un teren off-road foarte accidentat. Relevant pentru clientul de X3 este sunetul scos de suspensie la 60 km/h cand se trece peste o denivelare, linie de tramvai sau groapa ascunsa, nu neaparat cel al rotilor depasind cratere sau busteni la 2 km/h in mijlocul unei paduri. Iar suspensia lucreaza excelent, sunetele si vibratiile fiind irelevante in contextul unei situatii de acest gen. 

Au dreptate cei care condamna tehnologia introdusa de BMW pentru stirbirea spiritului sofatului. Intr-adevar, nu mai ai acelasi sentiment. Insa nevoile s-au schimbat, lumea auto s-a schimbat, stilul de condus asemenea, iar BMW a reusit sa releve un aspect frumos al tehnologiei. A imblanzit nevoia acerba a fanilor pentru performanta printr-o repozitionare foarte reusita a modelelor sale. S-a mers catre lux si rafinament, dar nu s-a renuntat la performanta. S-au introdus sistemele de siguranta, insa a crescut puterea si s-a inventat butonul DSC OFF. In acest material am pus accent pe dorinta, pe trairi si mai putin pe cifre, pentru faptul ca noul BMW X3 reprezinta un pilon strategic in noua era a marcii bavareze. Era post-Bangle, pro Efficient Dynamics. La nivel de brand se pune mult accent pe promovarea noilor tehnologii de reducere a consumului, a noxelor, a zgomotului, si de ce nu, poate a caloriilor consumate de sofer la volan. Insa un BMW se promoveaza prin atributele marcii consacrate de zeci de ani, prin temperamentul clientilor sai, si prin faptul ca, spre deosebire de alte marci, rar ajungi sa devii client din intamplare, doar pentru ca ai primit o oferta buna din partea dealerului.

Noul X3 nu este ieftin. A urcat semnificativ fata de generatia anterioara. S-a distantat de modelul anterior, a migrat catre X5 si datorita aparitiei modelului X1, dar si a dorintei de satisfacere a exigentelor clientilor, fani parca doar pe jumatate ai vechiului X3, comparativ cu pasiunea pentru noul model.

Verdict

 

Versiunea testata de Voom.ro are un pret de aproximativ 41.700 euro cu TVA. Pentru un doritor de nou, dinamic, pasional, exigent si motivat, care constientizeaza ca are destul timp in viata pentru a fi si client de X5, noul X3 pare a fi alegerea perfecta. Si da, in trafic chiar atrage priviri. Cele mai interesante par a fi ale clientilor de X5, care nu vad in ochii posesorului de noul X3 nicio urma de frustrare, ci doar motive de mandrie. Oare de ce? Sa fie maturizarea noului X3 materializarea eforturilor marcii de a fi, inca o data“ The ultimate driving machine”? Noi ne-am dat deja raspunsul. 

Share

Leave a Reply

ten + twenty =