Noua Mazda CX-60 PHEV introduce prima tehnologie plug-in hybrid a companiei pe piata europeana, fiind cel mai important model lansat de japonezi de peste un deceniu.
Mazda CX-60 PHEV are un sistem de rulare format dintr-un motor conventional Skyactiv-G 2.5, cu injectie directa si patru cilindri, alimentat cu benzina, un motor electric 100 kW, o noua transmisie automata cu opt rapoarte, tractiune AWD si o baterie de 17,8 kWh. Aceasta asigura o autonomie electrica de 63 km.
Aceasta combinatie de propulsie ofera o putere totala de 327 CP/241 kW si un cuplu de 500 Nm, ceea ce o face cea mai puternica masina de serie produsa vreodata de Mazda. In plus, sprintul 0 – 100 km/h este anuntat la 5,8 secunde.
Platforma Akyactiv Multi-Solution Scalable Architecture prezinta numeroase imbunatatiri care ofera o dinamica imbunatatita de condus. Pe masina se regasesc un sistem unic de control al posturii vehiculului – Mazda Kinematic Posture Control (KPC) si sisteme noi de siguranta: See Through View – un sistem de monitorizare 360o de ultima generatie care imbunatateste vizibilitatea la viteze reduse; sistem asistenta semnalizare in trafic (TAT); asistent inteligent de franare (SS-R) pentru detectarea pietonilor; asistent depasire banda (LKA), cruise control automat adaptiv (i-ACC) si sistemul de monitorizare unghi mort (BSM) cu functie de avertizare la coborare.
Designul interior introduce in continuare conceptele Kaichou – mix intre diferite materiale si texturi, precum lemnul de artar, pielea nappa, materialele textile japoneze prelucrate intr-o maniera unica si detalii cromate si Musubu – arta de a imbina textilele. Musubu a fost inspiratia pentru cusaturile detaliate de pe tabloul de bord.
Tratamentul ornamentelor din lemn de artar reflecta estetica japoneza Hacho – echilibru asimetric sau diferente intentionate, iar o tehnica japoneza de cusut numita Kakenui creeaza cusaturi „suspendate” cu spatii intre tesaturile tapiteriei care dezvaluie o mica parte din materialul de dedesubt.
Mazda Driver Personalisation System recunoaste soferul si va ajusta automat elementele din jurul acestuia – pozitia scaunului, volanul, oglinzile, HUD, chiar si setarile de sunet si control ale climei – pentru a se potrivi fizicului sau, precum si preferintelor personale.
Odata cu lansarea lui CX-60 PHEV, Mazda face un pas important catre ambitia sa de a fi complet neutra din punctul de vedere al emisiilor de carbon pana in 2050. In urmatorii ani, Mazda va continua sa dezvolte electrificarea intr-o gama larga de produse noi. Mazda MX-30 REV va combina propulsia electrica integrala cu un generator alimentat de un motor rotativ pentru a oferi o autonomie marita, iar in 2023, compania va lansa un nou model, mai mare decat CX-60, cu trei randuri de scaune.
In total, in urmatorii trei ani, Mazda lanseaza cinci noi produse electrificate care incorporeaza arhitectura sa de platforme cu solutii multiple. Dupa 2025, compania va lansa noua sa Skyactiv EV Scalable Architecture – tehnologie unica ce va permite companiei sa construiasca eficient masini electrice de toate dimensiunile folosind o singura platforma comuna.