
O noua generatie Mazda2 va debuta impreuna cu SKYACTIV-D 1.5, un motor diesel de 1,5 litri, subcompacta urmand sa fie disponibila initial in Japonia.
Lansat pentru prima dată în martie la Salonul Internaţional Auto de la Geneva împreună cu conceptul Hazumi (baza pentru noua Mazda2), SKYACTIV-D 1.5 are multe elemente comune cu motorul diesel premiat SKYACTIV-D 2.2, disponibil pe Mazda CX-5, Mazda6 şi Mazda3. SKYACTIV-D 1.5 a fost dezvoltat pentru a permite o combustie ideală în condiţiile unui raport de compresie foarte mic. Prin urmare, motorul are o performanţă dinamică excepţională.
Inovaţiile de care motorul nou intrat în gama SKYACTIV beneficiază includ un interval mărit de ardere omogenă a carburantului, rezistenţă mecanică redusă şi o nouă tehnologie de izolare pentru a contracara pierderile sistemului de răcire, specifice motoarelor mici. Prin urmare, SKYACTIV-D 1.5 este foarte eficient şi curat, permiţând o economie de combustibil de top şi emisii reduse. În plus, respectă normele Euro 6 fără a fi nevoie de sisteme costisitoare de reducere a noxelor.
Pe lângă motorul SKYACTIV-D 1.5, noua generaţie Mazda2 va fi echipată cu toată gama de tehnologii SKYACTIV, incluzând transmisia automată în şase trepte SKYACTIV-Drive şi cea manuală SKYACTIV-MT, ambele extrem de eficiente. De asemenea, va beneficia de sistemele de reducere a consumului i-stop idle-stop şi de i-ELOOP, sistemul de frânare regenerativă. Mazda se aşteaptă ca noul model subcompact echipat cu motor diesel să înregistreze cea mai mare economie de combustibil dintre toate autovehiculele cu motoare de ardere din Japonia*. SKYACTIV-D 1.5 va fi, de asemenea, popular şi în Europa. Compania are convingerea că noua Mazda2 va merge pe urmele celorlalte modele SKYACTIV, având în vedere, printre altele, economia excepţională de combustibil şi plăcerea de a conduce specifică Mazda.
*În conformitate cu ciclul de test JC08 din Japonia, excluzând maşinile hibride şi micromaşinile.
SKYACTIV-D 1.5: Ce este nou
• Tehnologie de control a tranziţiei combustiei şi injectoare solenoid cu dispersie ridicată pentru a reduce pierderile sistemului de răcire
• Recirculare a gazelor de eşapament la presiune ridicată şi joasă, pentru extinderea intervalului de ardere omogenă a carburantului; acest lucru îmbunătăţeşte economia de combustibil şi performanţele
• Valve de control a apei de răcire pentru a îmbunătăţi eficienţa combustiei concomitent cu reducerea rezistenţei mecanice
• Turbocompresor cu geometrie variabilă şi senzor de rotire pentru a livra presiune suficientă de creştere în intervalul de putere al motorului
• Intercooler integrat în galeria de admisie pentru a îmbunătăţi accelerarea şi eficienţa turbocompresorului
SKYACTIV-D 1.5: Specificatii principale
Tipul motorului: 4 cilindri în linie DOHC 16 valve motor diesel cu injecţie directă
Cilindree: 1,497cm3
Alezaj x cursă: 76.0mm x 82.5mm
Raportul de compresie: 14.8:1
Puterea maximă (net): 77kW / 105CP la 4,000rpm
Cuplul maxim (net): 250Nm la 1,500-2,500rpm