Stiri

Mazda, profitul net a crescut cu 200% in ultimul trimestru din 2013

De 5 februarie 2014No Comments

Mazda rămâne pe un trend pozitiv după cel de-al treilea trimestru al anului fiscal care se termină la 31 martie 2014. Constructorul japonez a înregistrat creşteri în toate categoriile cheie în ultimele nouă luni. Divizia europeană a avut o contribuţie solidă, încheind anul 2013 cu cel mai bun trimestru în ceea ce priveşte vânzările de autovehicule.

Profitul operaţional la nivel global a fost de 947 milioane euro, crescând semnificativ în perioada aprilie-decembrie 2013. Profitul net a crescut cu peste 200%, la 583 milioane euro, în timp veniturile la nivel global au atins 14,7 miliarde euro, o majorare de 26% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2012.

Mazda a vândut 953.000 de autovehicule în ultimele 9 luni, reprezentând o creştere de 7% comparativ cu anul trecut. Europa a contribuit cu 109.000 autovehicule, o majorare de 27%, dintre care 35.000 în trimestrul trei, reprezentând o creştere de 41% de la un an la altul. Mazda a terminat anul calendaristic într-o notă pozitivă, pe o piaţă europeană care s-a contractat pentru cel de-al şaselea an consecutiv.

Cererea pentru autovehiculele Mazda din ultima generaţie a fost puternică. Cu o combinaţie între tehnologia neconvenţională SKYACTIV şi designul premiat KODO – Sufletul mişcării, Mazda CX-5 şi Mazda6 au susţinut revenirea continuă a companiei. Acestor modele li s-a alăturat noua Mazda3, care se vinde bine după lansarea în Europa. Ultima generaţie a celui mai bine vândut model al companiei – Mazda3 – va continua să contribuie la creştere, având în vedere că introducerea ei pe piaţă la nivel global va continua în lunile următoare. De asemenea, primele semne de revenire a pieţei europene apărute spre sfârşitul lui 2013 vor avea un impact pozitiv şi asupra Mazda. Pe partea de aprovizionare, capacitatea de producţie a crescut luna trecută, odată cu intrarea în funcţiune a noi fabrici Mazda din Mexic.

 

În acest context optimist, Mazda a majorat din nou previziunile referitoare la profitul pentru întregul an fiscal. Compania a crescut previziunile privind profitul operaţional la 1,35 miliarde euro, iar cele privind profitul net la 827 milioane euro. Aceste cifre reprezintă o îmbunătăţire semnificativă comparativ cu rezultatele anului anterior. În ceea ce priveşte vânzările, Mazda aşteaptă un volum global pe întregul an de 1.325.000 de autovehicule, dintre care 160.000 în Europa.       

Share

Leave a Reply

6 + thirteen =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373