StiriSpecial

Mazda si Bose aniverseaza 30 de ani de colaborare

De 2 septembrie 2021No Comments

In 1991, Mazda si Bose au inceput colaborarea pentru a treia generatie Mazda RX-7, iar de atunci si pana in prezent, cele doua companii au continuat sa conlucreze pentru a crea tehnologii premium si inovatoare de sunet. Bas puternic si sunet impactant – acestea au fost cerintele pe care si le-au stabilit inginerii audio care lucrau la proiectul Mazda RX 7 FD.

In cautarea unor performante audio exceptionale, care ar putea corespunde acestor standarde premium, echipa din jurul Ryoji Oe a descoperit sistemul acoustic Wave Cannon de la Bose. Sistemul de reproducere a basului, format dintr-un tub de 3.6 metri lungime cu un woofer de mare putere plasat in interior, a oferit exact ceea ce cauta Mazda, iar cele doua companii au pus la punct integrarea tehnologiei boxelor in masina.

O etapa mai dificila de pe acest drum a fost cel mai reprezentativ model Mazda de pana acum, roadsterul MX-5. Oferirea unei calitati excelente a sunetului pentru masinile decapotabile atunci cand plafonul e coborat a reprezentat o provocare pentru producatorii de echipamente originale si designerii de sunet din intreaga lume, dar Mazda si Bose au venit cu o solutie inovatoare.

Un comutator EQ regleaza automat setarea sunetului atunci cand plafonul este jos, iar difuzoarele UltraNearfield incorporate direct in tetierele scaunului permit o experienta de ascultare captivanta chiar si atunci cand acoperisul este deschis. In plus, tehnologia de compensare a zgomotului AudioPilot de la Bose monitorizeaza continuu zgomotul si ajusteaza automat redarea audio la orice circumstanta modificata, cum ar fi zgomotul rutier si cel al vantului. In acest fel, soferul isi poate concentra atentia asupra muzicii si experientei de condus fara a fi nevoie sa faca ajustari manuale.

Cea mai recenta generatie de masini Mazda a inregistrat o noua descoperire in colaborarea de treizeci de ani: in aproape toate modelele Mazda3 din 2019, woofer-urile au fost mutate de la panourile usii in zona din spate a aripilor fata. Aceasta noua amplasare nu numai ca elibereaza din spatiu pentru a avea buzunarele usilor mai mari, dar contribuie si la o experienta sonora mai buna, deoarece energia basului este reflectata simultan din podea, paravanul de protectie si zona panoului. Noua configuratie – numita in mod adecvat BassMatch – isi arata intregul potential la modelul electric Mazda MX-30 deoarece motorul nu emite sunete, soferul si pasagerii pot asculta mai multe detalii sonore si o experienta audio mai bogata ca niciodata.

Share