Viitorul arata bine pentru Mazda3, compania pregatindu-se sa aniverseze saptamana viitoare cel de-al zecelea an al celui mai bine vandut model al sau. In urma cu un deceniu, pe 25 iunie 2003, prima Mazda3 a iesit de pe linia de productie de la Hofu, Japonia. Iar de atunci a continuat sa sfideze conventionalul, crescand in preferintele soferilor de pe glob si castigand 136 de premii pana in prezent.
Ingloband o combinatie foarte actuala de design, performanta si calitate, varianta initiala Mazda3 a revolutionat segmenul compact la nivel global. Fiind unul dintre modelele din prima generatie Zoom-Zoom, compacta sportiva a fost un succes major cu 2,2 milioane de unitati vandute din prima generatie.
Urmatorul model, lansat in 2009, a fost proiectat sub conceptul Sustainable Zoom-Zoom, strategia Mazda de construi modele mai usoare, mai sigure si cu un consum mai redus fara a face compromisuri caracteristicilor fundamentale Mazda, de placere a condusului si de fiabilitate. Cea de-a doua generatie Mazda3 a avut un design inspirational si sportiv si a imbunatatit si mai mult performantele si manevrabilitatea, fiind in acelasi timp mai prietenoasa cu mediul ca oricand, multumita tehnologiei unice i-stop, sistemul de start/stop automat cu cea mai rapida pornire din lume.
Modelul a stabilit si referinte de siguranta, integrand tehnologii de siguranta activa de ultima ora, cum ar fi Rear Vehicle Monitoring* (RVM), care a primit premiul Euro NCAP Advanced si a fost primul de acest fel din segment, si sistemul de faruri adaptive. Ulterior Mazda3 a primit cotatii de siguranta de top la nivel mondial, inclusiv numarul maxim de 5 stele la Euro NCAPDin punct de vedere al popularitatii, a doua generatie a continuat trendul primei si a contabilizat 1,4 milioane de unitati vandute la nivel global pana in prezent. A fost chiar cel mai bine vandut automobil din Australia in 2011 si 2012. Tot timpul Mazda3 si-a mentinut fiabilitatea sinonima cu brandul fiind spre exemplu cel mai bine cotat model in studiul J.D. Power 2011 de satisfactie a clientilor din Germania, dupa ce a fost clasata pe primul loc in topul compactelor cu un an in urma.
“Mazda3 a fost un succes major pentru noi si este un model de referinta in gama noastra”, declara Jeff Guyton, Presedinte si CEO Mazda Motor Europa. “ Intotdeauna ne-am propus sa depasim asteptarile clientilor cu Mazda3 si avem de gand sa continuam sa ridicam stacheta in segmentul compact, care este foarte competitiv. Privim spre un nou deceniu incitant.”
* Rear Vehicle Monitoring (RVM) avertizeaza asupra vehiculelor care se apropie din spate pe benzile laterale si din unghiurile moarte.